2004. június 2-án ismerhettük meg a Dacia márka újjászületését jelentó lépcsős hátú Logant, és ebből az alkalomból most egy 2000 darabra limitált születésnapi különkiadással kedveskedik a gyár a román vásárlóknak.
Mivel az aktuális második generációnak már nincs sok köze a híresen, helyenként erőltetetten olcsó elődhöz, itt már nyomokban némi luxus is felfedezhető, de szaladjunk ennyire előre. Újdonság, hogy az oldalsó irányjelző immár a külső tükör házában villog, nem pedig az első sárvédőn, és persze a könnyűfém felnik is csak ennek a limitált szériának a sajátjai.
Nem csak a megszokott apró kiegészítőkkel dobják fel az autót, úgymint aranyos kis jelvény a C oszlopon, az első küszöbborításokon a típus korát olvashatjuk, vagy hogy a középkonzol zongoralakk-fekete. Ez alatt a Renault Clio-ból ismerős digitális légkondicionáló vezérlőpanelt látjuk, de valójában nem a digitklíma az extra. Nincs még egy olyan autó a világon, mint a születésnapi Dacia Logan, hiszen annak ablakemelő-kapcsolói immár nemcsak a középkonzol alsó részén, de az ajtókárpitokon is megtalálhatóak. Igen, a két első elektromos ablakot öt kapcsolóval, három helyen lehet vezérelni!
Legyen szó kerek születésnapról, a Dacia gyár tisztában van azzal, hogy az ünneplésnek is vannak határai, épp ezért a limitált széria csak az 1,2 literes, 75 lóerős benzinessel vagy az 1,5 literes 75 lóerős dízellel rendelhető, a 0,9 literes turbómotort nem teszik elérhetővé, mert azzal már túlságosan drága lenne. Ez az érvelés ott sántít, hogy a dízel drágább a 0.9 TCe-nél…
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!