Nagyon úgy tűnik, hogy olyan autója az Audinak a TT, amilyen a Bogár a Volkswagennek: nélküle elképzelhetetlen a márka. Mindössze annyi az eltérés, hogy a prémium-elvárásoknak megfelelően a TT technikája sokkal hamarabb aktualizálódik…
Jelen esetben például nem egyszerűen átálltak az MQB-alapra, hanem azon belül is megtartották az alumínium-acél vegyes felépítést; a jelenlegihez képest 50 kg-mal csökkent a tömeg. A 4,18 méteres hossz változatlan, a tengelytávolság 37 mm-rel bővült 2505 mm-re, a szélesség 1832 mm, a magasság 1353 mm. Az első generációs modellre utalás, hogy már az alapváltozat is két darab kerek kipufogó-végződést kap. 120 km/h-s tempó felett automatikusan felnyíló légterelő csak a TTS-hez jár, amely egyben egyedi megjelenésű lökhárítókat is kap.
Új üléseket készítettek a TT-nek, amelyek egyfelől alacsonyabb üléspozíciót tesznek lehetővé, másfelől darabonként 5 kg-ot spórolnak. Extraként – a TTS-ben széria – S sport ülések is vannak, amelynél légpárnák segítségével lehet beállítani az oldaltartást. A második sor továbbra is csak kiegészítő üléseket tartalmaz, a csomagtér 13 literrel bővült, 305 literesre.
Okosabb lett a quattro összkerékhajtás, az üzemmód-választó immár arra is hatással van, hogy mennyi nyomatékot küldjön hátra a központi differenciálmű. Kezdetben két erőforrással lehet választani a kupét, a 2.0 TDI 184 lóerővel létezik, a 2,0 TFSI-ből 230 és 310 lóerős változat is van – utóbbi a TTS erőforrása. Ezzel 4,7 másodperc alatt ugrik 100 km/órás sebességre a kupé, a DSG váltóhoz rajtautomatika is jár, és ennél már szükség van a végsebesség korlátozására 250 km/h-s tempónál. Az élményt ez esetben még a kipufogórendszerbe épített pillangószelep is növeli, amely képes hangosabbá tenni az előadást.
A megállásról minden eddiginél nagyobb tudású fékrendszer gondoskodik, a TTS-nél például elöl 338 mm átmérőjűek a tárcsák, és az új alumínium féknyergek darabonként 5 kg-mal lettek könnyebbek a korábbinál. A menetstabilizáló kanyarfunkciója nem csak az első, hanem a hátsó ívbelső kerék fékezésével is segíti a vezetőt – van Sport üzemmód, de akár teljesen ki lehet kapcsolni a segítséget. Az Audi TT-nek már az alapváltozatban is xenon fényszórók világítanak, felár ellenében LED-es, még több pénz megfizetése után Matrix LED lámpák is kérhetőek. Ha másról nem is, erről könnyen felismerhető lesz majd a győri üzem újdonsága.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!