Tegnap adták át az OMV Hungária legújabb töltőállomását, a Szilágyi Erzsábet fasorban található töltőállomást kibővítették és már elektromos töltőoszlopot is elhelyeztek rajta. Már a múlt század ötvenes éveiben is töltőállomás volt ezen a helyen, a hetvenes évektől kezdve az Áfor és a British Petroleum közösen üzemeltette, majd a kilencvenes években a BP tulajdonába került, és 1999-től az OMV színeiben várja a vásárlókat. A mögötte lévő, egykor autójavítónak helyet adó telket megvásárolva bővítették ki a töltőállomást, ahol most három oszlopon benzint és gázolajat, egy oszlopon pedig áramot lehet vételezni. A vásárlók számára fontos újítás, hogy itt nyílt meg a 2013-ban elindított együttműködés keretében a 68. Spar Expressz bolt, ahol mintegy 30 polcméteren lehet megtalálni a hétköznapi bevásárlás legfontosabb termékeit – 0-24 órában, ünnepnapokon is. Az ügyfelek szeretik ezt a szolgáltatást, mert ezzel egy megállót meg tudnak takarítani hazafelé menet, de a tapasztalatok szerint meglepően sokan „gyalogosan” is igénybe veszik ezeket a jellemzően városi környezetben lévő üzleteket.
Az OMV már a jövőre készül ezzel az átalakított töltőállomással, hiszen a hagyományos, kőolaj-alapú üzemanyagokon felül itt már elektromos áramot is lehet tankolni. Balogh Tibor, az OMV Hungária ügyvezetője elmondta a jövővel kapcsolatban, hogy a piac majd eldönti, milyen üzemanyaggal találkozik majd az ember a töltőállomásokon: hidrogén, áram, benzin, gázolaj, autógáz, földgáz… Az épület tetején elhelyezett napelemek az energiaellátás mintegy harmadát biztosítják, kapcsolódva ahhoz a fejlesztéshez, hogy itt saját beruházásban valósítottak meg elektromos töltőoszlopot. Mintegy két hete működik a két állásos töltő, amely a részben az OMV és a Siemens által birtokolt Smartics cég terméke, és egyelőre próbaüzemben várja az ügyfeleket. Naponta mintegy 10-15 töltést hajtanak itt végre, per pillanat még ingyenesen.
Az OMV december közepén helyezte üzembe az M1-es autópálya melletti Arrabona pihenőhelyen az első hazai Tesla Supercharger töltőállomást, ott napi 4-6 ügyfél fordul meg. Ezzel kapcsolatban csak annyit tudott elmondani az OMV képviselője, hogy még 2015-ben indult a tárgyalás az autógyártóval, ami mostanra érett be. Az olajcég csak a területet adja, a telepítés és üzemeltetés az autógyár dolga, a nyereségből kapnak majd a részesedést. Egy normál töltőberendezés telepítése mintegy 10 millió Ft-os beruházást jelent, az autópályák melletti gyorstöltőknél az jelenti a nehézséget, hogy általában nincs a közelben megfelelő teljesítményű elektromos vezeték. Az OMV egyébként tárgyal a leginkább német autógyártók által támogatott Ionity villámtöltő-konzorciummal is, a 350 kW teljesítményű berendezések telepítése leghamarabb 2019-ben indulhat, nem a szándék vagy a pénz hiányzik, hanem a már említett elektromos infrastruktúrára kell még várni.