Négy év múlva dobja majd piacra a Dacia azt az autót, amelyet most Bigster tanulmányként megismerhettünk a Renault cégcsoport jövőjét ismertető rendezvényen. Ez lesz a közös irányítás alatt működő Dacia-Lada konszern csúcsmodellje, amelyet majd Lada Nivaként is megvásárolhatunk, és Daciaként is várhatóan két karosszériával – 5 személyes rövid és 7 személyes nyújtott tengelytávolságú modell – kínálják majd. A Bigster utóbbi, azaz a családi autó kivitel előzetese.
A forma meglepően szögletes, talán nem meglepő módon a hasonló stílusban készülő Volvók formai jegyeit lehet felfedezni, az oldalfalon ott látjuk az XC40-es felfelé forduló övvonalát, hátulról nézve az előző generációs XC90-est lehet belelátni a Bigsterbe, a Dacia aktuális Y alakú fénymotívuma is emlékeztet a svédek által Thor kalapácsaként emlegetett menetfényre. A 4,6+ méteres karosszéria hétszemélyes utasteret rejt, a rövidebb felépítmény csak két üléssort kap.
Műszaki oldalról nem sokat tudunk, hiszen még az Euro 7-es szabványt se sikerült még elfogadni Brüsszelben, de várhatóan a Renault új fejlesztésű belső égésű motorjait kapja a Bigster szériaváltozata. Az 1,0 literes turbót váltja az 1,2-es TCe, amelyet E-Tech öntöltő hibrid hajtás részeként is kínálnak majd, az 1,33-as turbómotort 1,5-ös turbómotor nyugdíjazza; dízel már nem lesz.