Épp most kezdik szép lassan felfuttatni a termelést a koronavírus-járvány miatt leállított wolfsburgi gyárban, és nem akarják a Golf VIII szoftverproblémája miatt újra leállítani a gyártósort, ezért szó szerint parkolópályára kerülnek a most készülő autók, hiszen azokat nem adhatják át megrendelőiknek. A Volkswagen belső tesztjei során derítették ki a mérnökök, hogy baj van az eCall automatikus segélyhívó rendszerrel, gond lehet az adatátvitellel. Mivel az EU-ban 2018. március 31 óta kötelező biztonsági felszerelésről van szó, a gyár azonnali hatállyal leállította a forgalmazást, és 30 érintett autót visszahívás keretében javítanak ki. Szoftverfrissítéssel orvosolható a probléma, de amíg az el nem készül és nem bizonyosodnak meg a helyes működésről, eltelhet egy kis idő.
Nem ez az első probléma a kompakt autó legújabb generációjával, az eredeti tervek szerint 2019-ben 100 ezer példányt akartak legyártani a Golf VIII-asból, végül csak 8400-at tudtak, az üzemi tanács főnöke, Bernd Osterloh szerint szoftver- és elektronikai problémákkal küzd az autó. Az eCall segélyhívó hibája érinti az Audi A3 és Seat Leon típusokat is, amelyek ugyanazt az elektromos rendszert használják, mint a Volkswagen Golf VIII; a Škoda Octavia érintettségéről a cikk írása idején nincs információ.