Még az is lehet, hogy Dzire néven önálló modell lesz az új lépcsős hátú Suzuki Swift, hiszen egyfelől teljesen új orrot kap nagy krómos hűtőráccsal, nincs fekete betétes A oszlop vagy lebegő tető a C oszlopnál, és szokás szerint kurta-furcsa a befejezés. Utóbbi az adózási szempontból fontos határnak számító 4 méteres teljes hossz eredménye. Az utastérben annyi lesz az eltérés a Swifthez képest, hogy a középső légbeömlők szögletesek, és takaros fedél alá kerülnek a műszeregység órái, no meg a csúcsmodellben részben fakormányt találunk majd.
Ennél sokkal izgalmasabb híreket kaptunk az új Suzuki Swift Sporttal kapcsolatban, Japánban jól értesült források már tudni vélik, mire számíthatunk. Az nem meglepetés, hogy az 1,4 literes, 140 lóerős Boosterjet turbómotor kerül a motortérbe, de az igen, hogy a saját tömeget az eddigi 1045 kg-ról 870 kg-ra, azaz 175 kg-mal csökkentik! Ez 159 LE/tonna tömeg/teljesítmény arányt jelent, ami például jobb a Toyota GT-86-os 158 LE/tonna értékénél.
Az alacsony tömeg mellett sokat javít majd a tempón a nagy, 220 Nm-es maximális nyomaték, a rugalmasság is sokkal jobb lesz, és a jelenlegi 8,7 másodperces 0-100 km/h sprint is várhatóan bőven 8 másodperc alatt lesz majd az új modellnél. A lépcsős hátú Dzire napokon belül lesz hivatalos, de nem várható európai forgalmazása, a forró ferdehátúak közé érkező Suzuki Swift Sport várhatóan még az idén a kereskedésekbe kerül.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!