A kínai Nio villanyautó-márka először a piac felső régióit célozta termékeivel, a most bemutatott ET5-össel lép be abban a piaci kategóriába, ahol a legádázabb harc folyik a vásárlókért, a Tesla Model 3-as mellett a Xiaopeng P7, a Zeekr 001 és a BYD Han is említhető vetélytársként. A Nio azzal próbál meg kitűnni ezek közül, hogy viszonylag szabadon választhat az ügyfél magának megjelenést – majd 2022 szeptemberétől, akkor kezdik majd a forgalmazást Kínában – kilenc fényezés és hatféle kárpit áll rendelkezésre.
A műszerfalon monitorokat látunk, irányváltásra igazi kapcsoló szolgál az ülések közötti konzolon, az egésznek a tetején pedig a Nomi nevű digitális segéd gömb alakú, animált szemekkel rendelkező interfésze trónol. A fedélzeti rendszerhez virtuális valóság szemüveget is fejlesztettek, annak viselésekor a sofőrnek az egész szélvédő visszajelzőt jelent, például a navigáció jelzéseit a valós térben jeleníti meg.
Kétmotoros összkerékhajtást kap a Nio ET5, a rendszerteljesítmény 490 LE/700 Nm, három akkumulátor-kapacitás közül lehet választani: 75 kWh, 100 kWh vagy 150 kWh – a kevésbé reális kínai szabvány szerint a hatótávolság 550+, 700+ vagy 1000+ km. Nem kell egyébként rögtön a megvásárláskor dönteni, az akkumulátor-csere állomások jóvoltából később is módosíthat az ügyfél. A Nio 2022 végére Kínában 1300 akkucsere-állomással és 16 000 dedikált töltőállomással rendelkezik majd, ezzel párhuzamosan Európában is megkezdi a saját infrastruktúra kiépítését.