Nem tekinthető félidei modellfrissítésnek mindaz, ami az Audi Q3-assal történt most, három évvel a forgalmazás megindítását követően. Annál nagyobb a változás, és több van hátra a modell életéből, hiszen csak most lép majd piacra az Egyesült Államokban a kis méretű szabadidő-autó.
A hatalmas méretű hűtőrács immár kifut egészen a fényszórókig, alapfelszerelés a xenon, extraként teljesen LED-es darabok is kérhetőek. Ezzel nagyjából a végére is értünk annak, mennyire változott meg a típus megjelenése. Két benzines- és egy dízelmotorral készül az újdonság, és van egy olyan is, amely még hiányzik. A sajtóanyagban arról van szó, hogy a 120-220 lóerő közötti a skála, ehhez képest a részletes ismertetésben 150 lóerőről indul a paletta.
Az 1,4 literes benzines turbó alapfelszerelésként hengerlekapcsolást kap, a 150 lóerős motornak van alacsony szabványos fogyasztású ultra változata is, a másik benzines a 2,0 literes turbómotor 220 lóerővel. A 2,0 literes TDI alap szintje 150 lóerős, ebből van ultra változat, aki többre vágyik, az 184 lóerős teljesítménnyel is kérheti a TDI-t. Minden erőforrással takarékosabb lett az eddiginél az Audi Q3, a modellsorozat átlagfogyasztása átlagosan 17 százalékkal lett alacsonyabb. Egyedül azt nem tudjuk, milyen erőforrás lehet a 120 lóerős alapmotor, talán 1.6 TDI, talán az 1,4 literes TFSI egy új változata?
Biztosan tudjuk viszont, hogy a szintén átalakított megjelenésű RS Q3-asban immár 30 lóerővel erősebb formában, 340 LE/450 Nm csúcsteljesítménnyel kerül a 2,5 literes, öthengeres TFSI. Gyorsabb lett a 7 fokozatú dupla kuplungos váltó és az áttételekkel is játszottak egy keveset, így a 100-as sprint 7 tizeddel (!) lett gyorsabb, 4,8 másodperc alatt éri el ezt a tempót a forró szabadidő-autó. Európában 2015 februárjában indul az átalakított Audi Q3 és RS Q3-as forgalmazása.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!