Az 1966-1996 között kínált Bronco almárkaként tér vissza a Ford kínálatba, a csúcsmodell az alvázas felépítésű, három- vagy ötajtós karosszériával rendelkező változat lesz, amely nem kap semmiféle utónevet. A fejlesztők éltek az alvázas felépítésből adódó lehetőséggel, tehát viszonylag szabadon lehet alakítani a felépítményt.
Változattól függően szerelés nélkül levehetőek az ajtók, a tető minden esetben többrészes és darabonként eltávolítható, a háromajtóshoz üvegbetétes ajtó is elérhető, ha valaki úgy vágyik némi szabadságra, hogy nem bír lemondani a bezártságról sem (hidegebb éghajlat). Rövidek a túlnyúlások, a hasonló felépítésű terepjárók között a Bronco rugóútjai a leghosszabbak, elöl a független Dana AdvanTEK hidat, hátul Dana 44 merevtengelyt használnak.
A háromajtós karosszéria hossza 441-444 cm, szélessége 193-201 cm, magassága 183-191 cm, a tengelytávolság 255 cm. Az ötajtós karosszéria hossza 481-484 cm, szélessége 193-201 cm, magassága 185-191 cm, a tengelytávolság 295 cm. Azért változóak az adatok, mert hétféle kerékméret (ezzel együtt kerékjárat-szélesítés) közül lehet választani, az alap felfüggesztésen kívül többféle terep-felfüggesztést is kínálnak, akár 35 col átmérőjű terepgumikkal, különböző mértékű emeléssel.
Alapesetben egyszerű, menet közben is kapcsolható összkerékhajtást adnak, felárat kell fizetni az elektronikusan vezérelt központi differenciálművel rendelkező, közúton is szabadon használható rendszerért, amelynél hétféle üzemmód is van (Normal, Eco, Sport, Slippery and Sand, Baja, Mud/Ruts és Rock Crawl). Laza talajon az ívbelső kerék fékezésével csökkenti a fordulókör sugarát az elektronika, az araszolás megkönnyítésére egypedálos vezetés is van, amikor a gázról lelépve automatikusan megáll az autó.
Utóbbi funkció csak a tízfokozatú automatikus váltóval áll rendelkezésre, amely az alapmotorként adott 2,3 literes EcoBoostnál (270 LE/420 Nm) feláras, az opciós 2,7 literes V6-os EcoBoostnál (310 LE/542 Nm) széria. A négyhengereshez alapáron hétfokozatú, kézi kapcsolású váltót adnak, ahol az első nagyon rövid áttétel, és a 2-7 van normál közlekedéshez áttételezve. Az újjászületett Ford Bronco sorozatgyártása 2021 elején indul, és 2021 tavaszán kerül az Észak-Amerikai márkakereskedésekbe. Hét felszereltség, és kezdettől fogva kétszáz -féle kereskedő által felszerelhető kiegészítő áll az ügyfél rendelkezésére, a háromajtós alapára 29 995 dollár. Az európai forgalmazásról nincs hír.