David Piper egykori Formula-1-es versenyző gyűjteményének volt a része az a Porsche 917-es versenyautó, amelyet egy, az Auto Italia nevű brit újságban egy korabeli Ferrari versenyautóhoz hasonlítottak. A cikk írásával Mark Hales szabadúszó újságírót bízták meg, az autók vezetése/fotózása közben azonban kisebb malőr történt még 2009 áprilisában.
Miközben a Cadwell Park versenypályán körözött az autóval az egyébként modern és veteránautókkal már három évtizede versenyző újságíró, a motor komoly károkat szenvedett túlpörgetés miatt. Az egyébként 1,25 millió font értékű Porsche 917 motorjának javítási számlája ötvenezer fontra rúgott, mert Németországba kellett azt szállítani egy specialistához.
Mark Hales azt állítja, a váltó mechanikus problémája miatt ugrott ki fokozatból, ami miatt túlpörgött az erőforrás 8200-as fordulatra. David Piper szerint egyszerűen rosszul kapcsolt a sofőr, pedig ő indulás előtt többször is figyelmeztette, ne forgassa percenkénti hétezres fordult fölé a motort. Az azóta eltelt idő alatt se tudott megegyezni a két fél, ezért már a brit legfelsőbb bíróság elé került az ügy, ahol megszületett a döntés. Autóvezetői hiba volt az ok, ezért fizetnie kell az újságírónak.
Nem is keveset. Egyfelől 47 000 fontot a motor javításásért, további 63 000 fontot, ami a felperes David Piper ügyvédi díja, ezen felül a becslések szerint a saját jogi képvisele is elvitt vagy 50 000 fontot – tehát forintra átszámítva több mint 52 millióba került neki a kaland.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért