Első körben az illetékes bíróság visszadobta a NEVS csődvédelemre irányuló kérelmét, mondván a cég nem tudja bizonyítani, hogy a csődvédelem alatt keletkező költségeit fedezni tudja. A kínai konzorcium gyorsan szerzett 20 millió svéd korona hitelt, majd másnap, azaz pénteken a hiánypótlás után újra beadta csődvédelem elrendelésére vonatkozó kérelmét. A mintegy 680 millió Ft-os összeg elég a csődvédelem első 3-4 hete során a cég működésének fenntartására, úgyhogy a bíróság engedélyezte a csődvédelem elrendelését.
A NEVS reményei szerint egy hónapon belül sikerül megkötni a megállapodást az új befektetőkkel, akik közül az egyik a NEVS-ben szerez tulajdonrészt, a másik pedig közös vállalatot alapít majd az új NEVS-sel – a pletykák szerint a befektető az indiai Mahindra, a stratégiai partner pedig a kínai Dongfeng lesz. Előbbit kifejezetten az autómárka érdekli, utóbbit pedig a már a GM-korszak alatt készre fejlesztett Phoenix-padlólemez. A NEVS úgy számol, mintegy egymilliárd svéd korona (34,2 milliárd Ft) bevétele lesz majd az üzlet megkötésekor, ebből az utolsó fillérig ki tudja majd egyenlíteni a nagyjából 400 millió svéd koronát (13,7 milliárd Ft) kitevő adósságát, illetve bő egy éven át fedezni tudja majd a cég működését, és addigra már felfut a termelés.
Miközben a NEVS annak örül, hogy sikerült csődbe vinni a céget, a Saab márkanév használatának jogával rendelkező Saab AB haditechnikai/repülőgépgyártó konszern felmondta az érvényben lévő megállapodást. Tehát mostantól kezdve nem lehet Saab-nak hívni a Trollhättanben készülő autókat. A döntés mögött az a megfontolás áll, hogy a Saab AB nem akarja, hogy még egyszer olyan zavaros csődeljárással hozzák kapcsolatba a nevét, mint legutóbb. Noha sem a Saab AB, sem a NEVS nem kívánta kommentálni ezt az ügyet, valószínűleg amint rendeződik a helyzet és megszűnik a csődvédelem, újra megkötik majd a névhasználati megállapodást.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!