A Volkswagen hazai kínálatában 30 378,40 eurós, azaz 11 988 836 Ft-os indulóáron szerepel az e-up!, mint a márka legolcsóbb villanyautója, ennél jóval olcsóbban, 25 000 eurós, azaz 10 millió Ft-os indulóáron akarják forgalmazni 2025-től a most bemutatott ID.2all tanulmányból készülő szériamodellt – kérdés, hogy a következő 2 év inflációja hogyan befolyásolja majd ezt a vállalást. A vételár egyébként nagyságrendileg fele annak, amibe ma egy ID.3-as kerül, az 48 766,34 eurós, azaz 19 245 790 Ft-os áron szerepel a magyar árlistában (ahol az árfolyamingadozás miatt található meg az eurós ár).
Az új márkaarculatnak megfelelően rajzolták meg a külső-belső megjelenést, a VW márka vezető formatervezői posztját február 1 óta betöltő Andreas Mindt szerint a három alappillér a stabilitás, szerethetőség, izgalom. Magyarul egyes részletekben felfedezhetőek utalások a márka korábbi járműveire, de azért bőven vannak modern elemek is, anélkül, hogy azokat túlságosan erőltetnék, és olyan terméket készítettek, amely – reményeik szerint – pozitív érzelmeket vált ki az emberekből. Annak ellenére, hogy az ID.3-as árának feléért akarják adni, az ID.2all belseje – legalábbis a mostani tanulmány-állapotában – igényesebb, a kormány mögött nagy méretű digitális kijelzőt használnak, amelyen akár retró-megjelenést is ki lehet választani, a két első ülés közötti konzolon lévő, a tetején apró képernyőt tartalmazó forgókapcsoló az irányválasztó, nem egy túlméretes bajuszkapcsoló, a vezetőajtón 4 darab külön ablakemelő-kapcsolót helyeztek el… Úgy tűnik, jelentősen megnövelték a belső térre szánt költést.
Műszakilag az MEB Entry építőkészlet jelenti az alapot, ennél az érdemi változás, hogy nem hátra, hanem előre építik be a hajtómotort, hátsókerékhajtás nincs, helyette a csomagtér különösen mély, így alaphelyzetben sokkal nagyobb méretű – 490 literes, támladöntés után 1330 liter. A tanulmánynál még a felhajtható hátsó ülőlap alatt is van némi extra tárolóhely, ahol például a töltőkábel elfér, így azt a csomagok kipakolása nélkül is el lehet érni. Érdekes, hogy amíg a ma elérhető MEB-autóknál a hátsó tengelyen dobféket alkalmaznak, az ID.2all hátul is tárcsaféket kapott – igaz, a hatalmas méretű felnik mögött nevetségesen aprónak tűnnek a féktárcsák. A karosszéria hossza 4050 mm, szélessége 1812 mm, magassága 1530 mm és ehhez 2600 mm-es tengelytávolság tartozik – a mai Polo alapterületén Golf-fal összemérhető nagyságú belső teret kínálnak.
A Volkswagen ID.2all tanulmány első kerekeit hajtó villanymotor 226 lóerős teljesítményű, ami kevesebb, mint 7 másodperces 0-100 km/óra gyorsulásra elég, a végsebesség elektronikusan korlátozott 160 km/óra. Az akkumulátor-kapacitást és a fogyasztást nem árulták el, de azt igen, hogy egy feltöltéssel WLTP-számítás szerint nagyjából 450 km-es a hatótávolság, és szintén ismeretlen teljesítményű töltőárammal 20 perc alatt megy végbe a 10-80%-os villámtöltés. A VW 2026-ig 10 új/megújult villanyautót dob piacra, idén jön a friss ID.3, a hosszú tengelytávolságú ID.Buzz és az ID.7, 2026-ban jön egy – nem ID.4-utód – kompakt SUV, de nem került le a napirendről a korábban 2025-re beharangozott, 20 000 eurónál olcsóbb villanyautó sem.