Az Euro 6d-Temp előírásra való átállás terén jól áll az Opel, de ez nem jelenti azt, hogy nincsenek áldozatok. Például már nem rendelhető az Insigniában a 260 lóerős, 2,0 literes turbómotor, tehát a nemrég bejelentett GSi modell is már csak a biturbó dízellel választható. Azonban a 150 vagy 165 lóerős teljesítménnyel választható 1,5 literes benzines nem elég, ezért most bejelentették az 1,6 literes, 200 lóerős motort közvetlen befecskendezéssel és részecskeszűrővel. Ennek indulóára hatfokozatú kézi kapcsolású váltóval 9,36 millió Ft – 350 000 Ft a felár a 165 lóerőshöz képest –, hatfokozatú automatával 10,16 millió Ft – 650 000 Ft a felár, mert itt széria az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítás –, illetve ez az egyedüli benzines a Country Tourerhez (11,12 millió Ft-os indulóár). Az 1,6-os maximális, 280 Nm-es nyomatékát az 1650-4500/perc tartományban tudja, akár 235 km/h-s csúcssebességet tud vele elérni az Insignia, a 0-100 km/h gyorsulás változattól függően 7,7-8,4 másodpercig tart.
Szerényebb lett az Insignia benzines csúcsmotorja
2018. Augusztus 03. 01:13