A Mercedes-Benz kompakt modelljei számára teljesen új hálózatról tölthető hibrid hajtást fejlesztett, amelyet elsőként az A-osztály kap meg – rögtön ötajtós és lépcsős hátú karosszériával. Az egy évvel ezelőtti hírekkel ellentétben már tudjuk, hogy csak az első kerekein keresztül hajt a hibrid modell, hiszen a villanymotor az 1,3 literes benzinmotorral együtt a nyolcfokozatú, duplakuplungos váltóba hajt be.
Utóbbi a 2,2 literes dízelhez párosítva jelent meg, de az AMG modellek is ezt a nagy nyomatékra méretezett egységet használják, az A 250e esetén az 1,3 turbómotor (163 LE/250 Nm) mellett egy villanymotor (105 LE/300 Nm) is behajt. Plug-in hibrid létére nagy, 15 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátort használnak, ami 50 km körüli elektromos hatótávolságot biztosít majd WLTP-módszer szerint mérve, az elektromos csúcssebesség pedig autópálya-kompatibilis 140 km/óra.
A hátsó ülés alá építik be az akkumulátort, a mellette lévő benzintank méretét 35 literesre csökkentik; a nagy trükk az, hogy a kipufogórendszert megrövidítik, az az első ülések alatt ér véget. A teljesítményelektronika a csomagtérpadló alá kerül. Áthangolják a felfüggesztést, hogy a hátsó tengelyre kerülő plusz tömeg (csak az akkumulátor 120 kg) ellenére ne romoljanak a menetdinamikai tulajdonságok. Abban is különleges lesz a Mercedes-Benz A 250e EQ, hogy azt 22 kW-os egyenáramú gyorstöltővel is lehet majd táplálni, nem csak konnektorról lehet áramot tölteni bele. A Frankfurti Autószalonon esedékes világpremiert követően 2020 elején kerül majd a kereskedésekbe a hálózatról tölthető hibrid hajtással szerelt A-osztály, majd a többi kompakt modell következik.