A Volvo megbízásából vizsgálta egy svéd szervezet az agyhullámok mérésével, hogy milyen érzelmi reakciót váltanak ki egyes dolgok a szemlélőből, legyen az férfi vagy nő. Volvók képeit, szép nőt/szép férfit illetve síró babák képeit mutatták az önkénteseknek, és az érzelmi reakció nagyságát mérték.
Az eredmény nem meglepő módon az lett, hogy a férfiak legjobban a szép hölgyekre reagáltak, majd az autókra, végül a gyermekekre. A hölgyekből a síró babák váltották ki a leghevesebb reakciót, majd a szép férfi, végül az autó következett. Muszáj megjegyezni, hogy a Volvo múltjából (50-es évek) származó autókat, egy kupé tanulmányt, és Reliant Robintokat mutogattak az alanyoknak, akiknek legjobban a közelebbről meg nem nevezett kupé tanulmány tetszett a legjobban. Egy másik, 2000 ember körében végzett felmérés szerint a férfiak 43 százalékának fontosabb volt a formaterv, mint az extrák vagy a belső minőségérzet.
A Volvo vezető formatervezője, Thomas Ingelath szerint „A kutatás igazolja azt, amit mindig is sejtettünk. A szép formaterv erős érzelmi reakciót vált ki, a jó hangulattól kezdve egészen a rajongásig.”
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!