Nehéz dolguk van a Lamborghini fejlesztőmérnökeinek, a kínálatot ugyanis a 750 lóerős Aventador Superveloce koronázza meg, így a most elkészített Aventador S-nek nem volt szabad ennél erősebbnek lennie: 740 lóerőben maximálták a 6,5 literes V12-es teljesítményét. Átprogramozták a motorvezérlő elektronikát és a leszabályozási fordulatot 8350/percről 8500/percre emelték.
Nem csak a motort piszkálták meg, hanem egy rendes modellfrissítésről van szó, amely során új megjelenést adtak az autónak, pardon, a lökhárítóknak. Az első tengelyen mérhető leszorító-erő 130 %-kal, a három fokozatban állítható hátsó szárnynak köszönhetően a hátsó leszorító-erő 50 %-kal magasabb az eddiginél. Teljesen új fejlesztésű a 7 fokozatú váltó, de a legnagyobb változás a felfüggesztésben történt.
Alapáron adják az összkerék-kormányzást a Lamborghini Aventador S-nél, ami miatt nem csak áthangolták a futóművet, de a hátsót teljesen újratervezték. Van egy új üzemmód, az eddigi Strada (közút), Sport és Corsa (verseny) mellett van az Ego, amelynél a vezető szabadon állíthatja be a felfüggesztés elektronikusan vezérelt elemeinek működését. Új digitális műszeregységből tájékozódhat a sofőr, a telemetria adatokat mutató és rögzítő rendszer feláras. Mivel pár alkatrész tömegéből lefaragtak a konstruktőrök, az összkerék-kormányzás hozzáadása ellenére a saját tömeg maradt 1575 kg, a nagyobb teljesítmény okán így javult a tömeg/lóerő arány. A 100 km/h-s sebességet 2,9 másodperc alatt éri el az Aventador S, a csúcssebesség 350 km/h. Tavasszal kerül az utakra a felfrissített Lamborghini.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!