Eddig messziről elkerülte a retróláz a Hyundai márkát, az Ioniq 5-össel viszont az első generációs Ponyt idézik meg, amellyel a 70-es évek második felében megkezdődött a cég nemzetközi terjeszkedése. A hagyományőrző és futurisztikus megoldások érdekes egyvelegét képviselő modell semmit sem veszített a sorozatgyártású verziót megelőlegező 45-ös tanulmányautó merészségéből, még az animált LED-es lámpákat is megtartották!
Ugyanakkor a beltér még több izgalmat tartogat, mint a külső: a 4,6 méter hosszú, ötajtós karosszéria tengelytávolsága eleve 3000 mm (!), ha pedig ehhez hozzávesszük, hogy az első ülés támláját extra vékonyra szabták, nyugodtan megelőlegezhetjük, hogy az Ioniq 5-ös tágas autónak ígérkezik. Az igazi érdekesség persze az, hogy felár ellenében olyan első üléseket kap, amelyekben kényelmesen lehet szundikálni. Nem csak a támla dől hátra majdnem vízszintesig, de lábtartók is felbukkannak elöl! A műszerfal kialakítása sem szokványos, mégpedig azért, hogy a két első ülés között egyszerű legyen az átjárás. Így szűk helyen parkolva a szabadon lévő oldalon könnyen ki lehet szállni. A belső tér számos tapintási pontját – az üléseket, a tetőkárpitot, az ajtóburkolatokat, a padlót és a kartámaszokat – fenntartható forrásból származó, környezetbarát anyagok borítják, többek között újrahasznosított PET-palackokat és növényi alapú (bio-PET) fonalakat is felhasználnak. Vicces részlet is van, a monitorpanel oldalán fémbetéteket helyeztek el, amelyekre mágnessel jegyzeteket lehet rögzíteni! Elektromos autó létére egészen nagy az újdonság csomagtartója, az 531 literes alaphelyzeti értéket ráadásul 1591 literesre bővíthetjük. Ha ez nem lenne elég, az autó orrában is kialakítottak egy kisebb rakteret.
A technikai színvonalra természetesen nem lehet panasz, az Ioniq 5-ös vezetője a dinamikus hangfelismerő funkcióval egyszerű szóbeli parancsokkal vezérelheti a szellőzést, a rádiót, a csomagtérajtó nyitását és zárását, vagy akár a kormánykerék fűtését. Ráadásul, ez az első Hyundai, amely kiterjesztett valóságú Head-Up Display-t alkalmaz, amely gyakorlatilag egy óriási kijelzővé változtatja a szélvédőt.
Az Ioniq 5-ös a Hyundai Kia konszern vadonatúj e-GMP építőkészletén nyugszik, amely kétféle akkumulátort tud befogadni. A kisebb, 58 kWh kapacitású verzió hátsókerékhajtással 170 lóerőt, míg összkerékhajtással 235 lóerőt tud, az opciós 72,6 kWh-s akkumulátornál pedig 218, illetve 306 lóerő a produktum. Utóbbinak álló helyzetből mindössze 5,2 másodperc kell a 100 km/órás tempó eléréséhez! A hétköznapi használat során azonban ennél fontosabb a villámtöltés gyorsasága. Mivel a modell a Porsche Taycanhoz hasonlóan 800 voltos nagyfeszültségű rendszert használ, akár 350 kW teljesítményű villámtöltést is képes fogadni. Tehát 5 perc alatt tud 100 kilométerre elegendő energiát vételezni, a 80%-os szint elérése pedig mindössze 18 percig tart. Egyelőre csak a nagyobb akkuval és hátsókerékhajtással rendelkező változat becsült WLTP hatótávolsága ismert, ami 470-480 kilométer között alakul. Az ázsiai elektromos autók közül egyre több tud kimenő áramot biztosítani, az Ioniq esetében 3,6 kW ez az érték. A hatékonyság növelését nagyon komolyan vette a Hyundai, az átlátszó üvegtető mellett kérhető napelemes panel is, illetve az extralistán a külső tükröket kamerával és monitorral kiváltó rendszer is szerepel.