Nagyon irigy lehet a Mercedes a Nissanra, hiszen legújabb sportkocsijának nem talált ki új nevet, hanem ellopta a GT R elnevezést – mindössze a kötőjelet hagyta ki. Pedig ennél többet érdemelne a Mercedes-AMG almárka legbrutálisabb autója.
Nagy szám, hogy 90 kg-ot faragtak le a tömegből a Mercedes-AMG GT S-hez képest, de a megmaradó 1554 kg még mindig nagy szám egy alumínium karosszériás sportkocsinak. Valójában ennél sokkal többet spóroltak, de az összkerék-kormányzás közel egy mázsát nyom; mivel ez hátra került, ettől csak jobb lett a tengelyek közötti súlyeloszlás.
A 4,0 literes V8-as biturbó teljesítményét 585 LE/700 Nm-re növelték nagyobb turbófeltöltők, optimalizált áramlású szívósor és az elektronika átprogramozásával. A 7 fokozatú dupla kuplungos váltót is átprogramozták, ennek is nagy szerepe van abban, hogy a GT S-hez képest 2 tizeddel gyorsabban, 3,6 másodperc alatt éri el a 10 0km/h-s sebességet a GT R, a csúcssebesség 8-cal nagyobb, azaz 318 km/h. Ez utóbbi is nagy szám, hiszen sokkal nagyobb leszorító-erőt termel a teljesen átalakított karosszéria, amely aktív elemeket is kapott. Például Race üzemmódban egy karbon spoiler-ajak 4 centivel lejjebb mozdul a kocsi orránál, elzárva a kocsi alá áramló levegő útját.
Kvázi személyre szabható a menetstabilizáló, amelynek érzékenysége összesen 9 fokozatban állítható. Az alaposan kiszélesített kerékjáratokban 20 colos kovácsolt alufelniknek és az azokra szerelt Michelin Cup 2-es abroncsoknak van helye. Az egész megjelenés a GT3-as versenyautót idézi, a hűtőrács függőleges pálcái pedig az eredeti 300 SL versenyautót az ötvenes évekből. Az utastérben a fekete-sárga színkombináció az uralkodó. November 21-től rendelhető a Mercedes-AMG GT R, az első megrendelők jövő márciusban kapják majd meg autójukat.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!