Az első hivatalos sajtófotókon még álcázva látható a Mercedes SLS AMG Roadster, de ez álca többet árul el, mint amennyit takar. Például nem a lámpák körvonalait, hanem csak azok fénykibocsájtó részét takarták le – biztos csak nappal vitték ki a közútra a prototípusokat.
Sokkal több időt töltöttek az autók a Mercedes próbapályáján, ahol nem csak a nagysebességű oválpályán, de az összes személyautó közlekedésre alkalmas akadálypályán végig kellett hajtaniuk. Medence, szakadó eső, 20 százalékos emelkedőn való elindulás, rázókövek – a mérnökök ígérete szerint az SLS AMG Roadster minden tekintetben teljesíti a márkától elvárt szinteket.
Azért tartott egyébként három évig mindennek elérése, mert lényegében teljesen új karosszériát kellett tervezni, hiszen nem csak a sirályszárnyakat vesztette el az autó, de a küszöbök is jóval karcsúbbak, mint a kupé esetében. Nagy gondot fordítottak arra is, hogy a vászontető miatt ne kelljen kompromisszumokat kötnie a tulajdonosnak. A menet közben, legfeljebb 50 km/órás tempóig működtethető tetővel 22 500 nyitáspróbát végeztek, ebből húszezret álló helyzetben, 2500-at menet közben. A hidraulika még a teszt végén is gond nélkül tudta a 11 másodperces szintidőt.
Álcázás nélkül, részletes műszaki adatokkal majd a Frankfurti Autószalon alkalmával ismerhetjük majd meg a Mercedes SLS AMG Roadstert, amiről jelenleg csak annyi ismert, hogy a 6,2 literes szívómotorja 571 lóerős, és végsebességét az elektronika korlátozza 317 km/óránál.