Biztosan mindenki hallott már a Ford T-Modellről, de mi a helyzet a TT-Modellel? Bár ez az autó kevésbé ismert, mégis hatalmas hatással volt az autók világára, hiszen ez az elődje napjaink pickupjainak és kisáruszállítóinak – a mai Transitnak is.
Száz éve, hogy a Ford megépítette az első, kifejezetten áruszállításra tervezett járművét, az 1 tonnás TT-Modellt. A vásárlók egyéni igényeikhez igazíthatták a platós felépítményt, így a postai küldeményektől az üzemanyagig bármit szállíthattak az autóval. A jármű először az USA-ban mutatkozott be, de később az angliai Manchesterben is sokat gyártottak belőle. A 600 dollárba kerülő teherautóból az első évben 209 darabot sikerült eladni.
A TT-Modell hosszabb és erősebb volt a T-Modellnél, és utasterében a vezető mellett egy utasnak is jutott hely. A motort kurblival lehetett beindítani, amit az autó hűtőrácsa előtt kellett megtekerni. Azok a vásárlók, akik kényelmesebb rugózásra vágytak, a tömör gumiabroncsok helyett hátra már modern, felfújható gumikat is rendelhettek.
“Elképesztő belegondolni, hogy bár a mai haszongépjárművek fényévekre vannak a TT-Modelltől, voltaképpen ma is ugyanazt a munkát végzik, amire ősüket 100 évvel ezelőtt tervezték: sokoldalú szolgáltatásaikkal mozgásban tartják az üzletet,” vélekedik Papp Zoltán, a Ford Magyarország haszongépjármű igazgatója.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!