A Federal Trade Comission nevű kormányzati szervezet beperelte a Volkswagen észak-amerikai vezérképviseletét a vásárlók szándékos félrevezetése miatt. Arról van szó, hogy a VW-nál már évek óta tudtak arról, hogy járműveik valójában nem teljesítik az USA-beli károsanyag-kibocsájtási előírásokat, mégis a kommunikációban a tiszta szót hangsúlyozták, és azt, hogy az előírtnál akár 95 százalékkal alacsonyabb a nitrogén-oxid kibocsájtás. A perirat legérdekesebb része talán mégis az, hogy a bevezetőben azt írja az FTC hatóság, hogy a „Clean Diesel” autóként hirdetett autókra a hátralevő oldalakon egyszerűen „csaló készülékkel szerelt járműként” hivatkozik majd. Úgy tűnik, nem a bűnösség, csak a büntetés megállapítása a bíró dolga…
Az FTC egyébként nem az USA költségvetését szeretné gazdagítani, hanem azt kéri a bíróságtól, hogy a 2008-2015 vége között eladott, mintegy 550 000 darab autó tulajdonosát kárpótolja a VW, az elszenvedett anyagi kár (magasabb fenntartási költségek, adókedvezmények visszafizetése) mellett a szándékos félrevezetés miatt is.
Eközben a Volkswagen e-Golffal is probléma van, a 2015. május 21 és 2016. március 1 között gyártott példányoknál a gyárilag feltöltött diagnosztikai szoftver túlságosan érzékeny, és néha tévesen érzékeli a feszültségcsúcs kialakulását. A jármű rendszereinek védelme érdekében ilyenkor azonnal letiltja az első kerekeket hajtó villanymotort az elektronika, ami azt jelenti, hogy figyelmeztetés nélkül leáll az autó – akár a gyorsforgalmi út belső sávjában. Az USA-ban március 15-én kezdődött a visszahívás, amely egyszerű, a márkaszervizben elvégzett szoftverfrissítést jelent.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!