Eddig kétféle autóként próbálta eladni ugyanazt a Peugeot, a 3008-as szabadidő-autó volt, a vele karosszériaelemeken osztozó 5008-as pedig egyterű. A közösködés most is megmarad, sőt még nagyobb mértékű lett, hiszen egészen a B oszlopig bezárólag egyforma a karosszéria, az eltérés csak ez után következik. Szóval megkapta a szabadidő-autós megjelenést az családi autó is.
A 3008-ashoz hasonlóan itt is két arc van, a normál lámpák sokkal nagyobb méretűek és kevésbé lendületes első lökhárító tartozik hozzájuk, a LED-es fényszórók keskenyebbek. Az utastérben itt a második generációs i-Cockpit jut szerephez, ami szintén két megjelenésű, a 8 colos képátlójú központi kijelző feláras extra, alaphelyzetben kis méretű mátrix-kijelző van itt és rengeteg fizikai kapcsoló.
Az elődhöz képest 11 centivel nőtt a hossz, a második sorban utazóknak 6 centivel több lábtere van, és ők állítható támladőlésszögnek is örülhetnek, a harmadik üléssorban lévő, a padlóba hajtható két pótülést akár ki is lehet szedni. Utóbbinak köszönhető, hogy ötszemélyes kialakításnál 780 literes a raktér. A jobb első ülés támlája is ledönthető, ilyenkor akár 3,2 méter hosszú tárgyakat is lehet szállítani az 5008-as belsejében.
A szabadidő-autós megjelenés senkit ne tévesszen meg, továbbra is csak elsőkerékhajtás van, de legalább már itt is elérhető az Advanced Grip Control nevű állítható vezérlésű menetstabilizáló. Az alapmotor az 1,2 literes THP 130 lóerővel, a következő lépcső az 1.6 THP 165 lóerővel – utóbbinál széria, előbbinél feláras a hatfokozatú automatikus váltó. Az 1.6 HDi 100 vagy 120 lóerővel kérhető, a 2.0 HDi 150 vagy 180 lóerővel létezik – az erősebb 1,6-osnál extra, az erősebb 2,0 literesnél széria a 6 fokozatú automatikus váltó.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!