Egészen mostanáig egyterűként ismertük a Kia Carens típust, amelynek negyedik generációja már szabadidő-autós megjelenéssel debütált Indiában. A változás csak a külcsínre korlátozódik, hiszen az utastér továbbra is 3 üléssorral és 6-7 ülőhellyel rendelkezik, és továbbra sincs összkerékhajtás – ugyanarra a K2-es alapra épül az újdonság, mint a dél-koreai konszern kis- és kompakt modelljei.
A tengelytávolságot 2,78 méterre nyújtották, a karosszéria 4,54 méteres, az indiai útviszonyok miatt maradtak a 16 colos felnik és a viszonylag magas oldalfalú abroncsok mellett. A műszerfal közepére 10,25 colos képátlójú érintőképernyő kerül, az utastérben összesen 5 USB-C csatlakozást helyeztek el, légtisztító rendszer is van a fedélzeten. Lehajtható asztalkák vannak az első ülések támláján, minden üléssor kap szellőzőnyílásokat. Alapáron 6 légzsákot, menetstabilizálót és blokkolásgátlót adnak, ami Indiában gazdagnak számít.
A Kia Carens motorjairól csak annyit árultak el, hogy az alap 1,5 literes szívó lesz, extraként 1,4-es turbót vagy 1,5-ös turbódízelt lehet majd kérni, a váltó 6 fokozatú kézi kapcsolású, 6 fokozatú automatikus vagy 7 fokozatú duplakuplungos lehet.