Nincs ovális márkajelzés, helyette hatalmas betűkkel írják rá a márkanevet a Trail csomaggal szerelt Ford haszonjárművek orrára, ezzel jelezve azok különlegességét. Mostoha időjárási körülmények és nem igazi terepjárásra optimalizált modellekről van szó, a Trail csomag a Transit és Tourneo Custom esetén a Quaife cég által készített mechanikus önzáró differenciálművet jelent.
Az eggyel nagyobb Transit esetén a hosszmotoros kivitelből készül a Trail változat, és adják hozzá az eddig is elérhető összkerékhajtást, alapvetően hátul hajt a rendszer, szükség esetén a nyomaték 50%-át tudja előre küldeni a vezérlőegység. Ennél a modellnél széria a könnyen takarítható bőrkárpit, az elektromosan behajtható tükrök, a fűthető szélvédő. A Trail modellek a 2,0 literes EcoBlue dízel 130, 170 vagy 185 lóerős változatával készülnek, a keresztmotoros Customnél extraként 48V-os lágy-hibrid hajtás is választható.
A Transit és Tourneo Custom esetén újdonság még az Active modell, amely szabadidő-autós megjelenést jelent, és ennél már egyedi betéttel és az ovális márkajelzéssel rendelkező hűtőrácsot viseli az orr. Egyedi 17 colos felniket, tetősíneket és fényezetlen fekete alsó műanyag védőburkolatokat kapnak ezek a modellek.
Az utastérben bőr/szövet kárpit és a műszerfal kék betétje teszi különlegessé ezeket az autókat, a Quaife sperrdifi ennél a modellnél feláras extra, de csak kézi kapcsolású váltó esetén választható. Változattól függően 130, 170 vagy 185 lóerős lehet a 2,0 literes EcoBlue dízel, feláras az automatikus váltó és a 48V-os lágy-hibrid rendszer.