A BMW-kínálatot megkoronázó, 5,15 méter hosszú X7-esnél konzervatív a vonalvezetés, és a magyar nyelv sajátossága, hogy a név kimondva úgy hangzik, mint egy udvariasságból elfojtott tüsszentés. Mindenfelé króm csillogása vezeti meg a tekintetet, az oldalfalon lágyabbak a domborítások és nagyok az üvegfelületek, széria az üvegtető, amelynél mindhárom üléssorhoz külön lehet állítani az árnyékolót.
Alapesetben hétszemélyes az utastér elrendezése, extraként kényelmes fotelek is kérhetőek a második sorba, amellyel hatszemélyesre csökken a kapacitás. Mindhárom üléssorban elektromosan állíthatóak az ülések, a második sorban 1,45 centis sínen csúsztathatóak és az ülőlap is felbillenthető, így gombnyomásra lehet megteremteni a kényelmes hátra beszállás lehetőségét. A széria Vernasca és az extra Individual Merino bőrkárpit is hat-hat árnyalatban kérhető. Alaphelyzetben 326 literes a csomagtér, a hátsó ülések ledöntésével 220 liter a maximális raktér. A kettéosztott csomagtérajtó elektromos mozgatású.
Négyzónás az X7 – egészség – légkondicionálója, extraként kérhető az ötzónás, ahol a harmadik üléssor is külön állíthatja a hőmérsékletet és saját szellőzőnyílásokat is kap, az Ambient Air nevű légfrissítő is extra. Az első két sorban szintén felár ellenében fűthető-hűthető pohártartók növelik a kényeztetést. A széria rádió 10 hangszórón keresztül szól, extra a 12 hangszórós Harman Kardon rendszer, a csúcsot pedig a 20 hangszórós Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound System jelenti. A beépített szórakoztatórendszert csak a második sorban ülők élvezhetik, egyébként üléssoronként 2 USB-töltőcsatlakozás és elöl egy vezetéknélküli telefontöltő is van.
Európában csak 3,0 literes soros hathengeres motorokkal jön az X7 – jobbulást –, a dízel egy turbóval 265 lóerős (620 Nm), négy turbóval 400 lóerős (760 Nm), a benzines 340 lóerős (450 Nm). Kontinensünkön kívül 4,4 literes V8-as biturbó is választható lesz 462 lóerővel (650 Nm). Az erősebb dízelnél széria az M Sport hátsó differenciálmű, amely extraként kérhető a V8-ashoz, illetve az Off-Road csomagban (műanyag alsó védőelemek, terep-üzemmód választás) is benne van. Széria a négykerék-légrugózás, gombnyomásra 40 mm-rel emelhető a hasmagasság, illetve bepakoláshoz 40 mm-rel süllyeszthető a hátsó tengely, 138 km/órás tempó felett 20 mm-rel engedi lejjebb a karosszériát a rendszer.
Meglepő, de még a BMW márka csúcsmodelljeként se teljes a vezetőtámogató rendszerek listája alapáron, felárat kell fizetni a Driving Assistant Professional csomagért. Ebben a Stop&Go funkciós, az autót megállásig fékező tempomat már 30 másodpercnyi állás után indítja el az autót a vezető beavatkozása (gázpedál megérintése) nélkül. A sávtartó segéd útépítéseknél képes a terelést és az esetenként szűkülő sávot követni, az irányjelző megérintésére biztonságos körülmények között magától végrehajtja a sávváltást. Európában áprilistól lesz elérhető a vezetőt kamerával figyelő segéd, amely azt nézi, hogy az útra figyel-e a sofőr. Európában egyáltalán nem lesz elérhető a Vészfékezési segéd, amely a vezető rosszulléte esetén képes magától sávot váltani és az út szélén megállítani az autót, és automatikusan riadóztatja a mentőegységeket.
A feláras Parkolósegéd megjegyzi az autóval legfeljebb 36km/órás sebességgel megtett utolsó métereket, és automatikusan képes azt visszakövetni, ezzel például szűk mélygarázsokban könnyíti meg a kiállást. Természetesen a BMW digitális asszisztense is ott van az X7 – ideje lenne felkeresni egy orvost – fedélzetén, a személyi beállítások között van a lehetőség, hogy elnevezheti autóját az ügyfél, tehát nem kell feltétlenül a Hey BMW megszólítást használni, akár Karcsinak is elnevezheti azt a sajtóanyag szerint.