Délkelet-Ázsiában népszerűen a kis méretű, de legalább három üléssorral rendelkező járművek, azonban ez a jármű egészen mostanáig hiányzott a Mitsubishi kínálatából. Ezen nemsokára változtatnak egy teljesen új padlólemezre épülő, 1,5 literes benzinmotorral szerelt elsőkerékhajtású típussal, amelyet az XM tanulmánnyal előlegeznek meg.
A kocsi elején a Ladától lopott X-arcot látjuk, annyi az eltérés, hogy a japánok – legalábbis a tanulmánynál – nem sajnálják a pénzt a LED-es fényszórókra. A terepjárós párhuzam nem is annyira a megjelenés vagy a technika miatt igaz, hanem azért, mert az autót felkészítik a földutakon való közlekedésre, illetve a régióban előforduló monszunesős időszakokban a mély vízben gázolásra is.
A széles karosszéria nagyja elmegy az extra szélességű kerékjáratokra, de ennek ellenére tágas 7 üléses utasteret ígérnek, ami a gyakorlatban inkább 5+2 személyes lesz. A műszerfal egyszerű, de nem hiányzik róla a nagy méretű központi kijelző, a tanulmánynál kontrasztos fekete-fehér színösszeállítást választottak. Erről, és a tető üveg betéteiről biztos le kell majd mondania a vásárlóknak.
Egy most még épülő, Nyugat Java tartományban 2017 októberétől termelő gyárban készítik majd azt az autót, amelyet az itt látható Mitsubishi XM előlegez meg, 80 százalékban már megfelel a sorozatgyártású változatnak. Nincs a Mitsubishi tervei között az autó forgalmazása világszerte, megmaradnak a régióban.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!