A francia fővárosban évek óta sikeresen működik a Vélib” program, amely lényegében közösségi tulajdonban lévő bérelhető kerékpárokat jelent. Jövőre ugyanilyen rendszer szerint hétszáz elektromos autóból álló Autolib” szolgáltatás is elindul Párizsban – feltéve, hogy a nagy autókölcsönzők nem akadályozzák meg azt.
Több cég (köztük az Avis és a Hertz) ugyanis összeállt, és pert indítottak az Autolib” ellen, mondván, az a piaci verseny jogtalan befolyásolása. A tervek szerint a Párizs tulajdonában álló működtető cég fél órás használatot követően 5 eurót (turistáknak 7 eurót) számláz a Bolloré által gyártott elektromos autó használatért, az autókölcsönzők szerint ez kevesebb, mint amennyibe az autók fenntartása kerül. A magántulajdonban lévő autókölcsönzők nem tudnak tartósan ráfizetésesen működni, ellenben az állami (önkormányzati) tulajdonban lévő Autolib”-nél a veszteség be van kalkulálva. Szerintük ez a piaci verseny törvénytelen befolyásolása, amiért jogi eljárást indítottak.
Sietnie kell a francia bíróságnak, a Bolloré már elkezdte a hétszáz darab autó sorozatgyártását, azaz leadta a megrendeléseket a beszállítóknak, ha netán a bíróság elgáncsolná az Autolib” programot, akkor komoly kártérítési igénnyel léphet fel az olasz cég Párizs ellen.