Nyugodtan mondhatjuk, hogy botrányba fulladt az orosz Yo Auto cég, a nagy csinnadrattával beharangozott, forradalminak ígért műanyag karosszériás benzin-elektromos hibrid autókból semmi nem lett, annak ellenére, hogy még Vlagyimir Putyint is beleültették a prototípusba.
A cég egyébként nem adta fel a tervét, hogy piacra dobja a szuper olcsónak ígért hibrid autót, de sokkal reálisabb céljai vannak. Nem két év alatt akarják megváltani a világot, hanem hagynak időt a fejlesztésre. Arról, hogy pontosan hol is tartanak, néhány orosz újságíró győződhetett meg.
Rögtön három működőképes prototípust is prezentált a Yo Auto, amelyeknél a technikát Suzuki SX4-es karosszériába szerelték. A fejlesztési vezető, Andrej Ginzburg szerint azért választották a Magyarországon gyártott autót a technika kipróbálására, mert az áll a legközelebb az általuk tervezett autóhoz méret tekintetében. Nincs egyéb kapcsolat, nem tervezik, hogy a Suzuki szabadidő-autója adja majd az alapot a végleges autóhoz. Azt is elmondták, hogy a belső égésű motor egy nagy gyár 1,4 literes négyhengerese, de nem kívánták pontosabban megnevezni a márkát, és a hajtáslánc burkolata miatt nem látszott semmi belőle. A nagy helyigény miatt kapott egy méretes púpot a motorháztető, és mivel csak fejlesztési darabokról van szó, az akkumulátor-csomagot pántokkal szorították le a kiszerelt hátsó ülések helyén. Egyébként tényleg működik az orosz fejlesztésű benzin-elektromos hibrid hajtás, még ha egy kicsit nyers is a működése a tapasztalatok alapján.
A Yo Auto egyébként újabb céldátumot adott meg, 2012 ősze helyett 2015 márciusában indul majd a 700 kg tömegű, benzin-elektromos hibrid hajtású, műanyag karosszériás autó sorozatgyártása. Ha más nem, következő tesztvezetésre minden bizonnyal sor kerül majd akkor.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!