Japánban nem mini, hanem mikro (kei) kategóriás autó a Suzuki Alto, amelyet 0,66 literes háromhengeres benzinmotor mozgat. Most elkészült az autó Eco változata, amelynél 3,1 l/100 km-re csökkentették a szabványos átlagot.
A legnagyobb újítás a normál változatokhoz képest, hogy motorleállító rendszert kapott a benzinmotor, amely továbbra is fokozatmentes automatikus váltó közbeiktatásával hajtja az első kerekeket. A teljesítmény változatlanul 52 lóerő/63 Nm, a fogyasztás azonban szemtelenül alacsony szintre, a Japán 10-15 mérési ciklus alapján 3,1 l/100 km-es értékre csökkent.
A Suzuki Alto Eco forgalmazása december 13-án indul Japánban, azonban biztos, hogy ebben a formában nem fog eljutni Európába. Azt azonban nem lehet kizárni, hogy a technológia egyes részei – váltó, motorleállító – előbb-utóbb európai autókba is bekerülnek.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!