Az 1955 óta gyártott, idő közben 16. generációjánál járó Toyota Crown modell eddig is mindig a vásárlói igényekhez alakított karosszériával készült, a klasszikus limuzin mellett kombi, kupé, szimpla- és duplafülkés pickup is volt a választékban, de volt olyan is, hogy a normál változat mellett kínáltak egy keskenyebb limuzint, amivel Japánban kedvezőbb adózási kategóriába került az autó. A most bemutatott új Toyota Crown rögtön 4 karosszériaváltozatban lesz elérhető, a limuzin mellett lesz szabadidő-limuzin, szabadidő-kupé és szabadidő-kombi is; a másodikat elviszik Észak-Amerikába, ahol az Avalon nevű személyautót váltja ki az 50 év távollét után visszatérő Crown.
Annak köszönhető a radikális váltás, hogy az aktuális ügyféligényekhez igazították a márka csúcsmodelljét, megtartják a személyautót is a modellmixben, de úgy számolnak, hogy még az idősebb ügyfelek is a szabadidő-autó karosszériaváltozatot részesítik előnyben, hiszen a magasabb üléspozíció miatt könnyebb a ki- és beszállás. Elsőként a gyár által Crossovernek nevezett szabadidő-limuzin sorozatgyártását és forgalmazását kezdik meg még az idén, ez lesz a legmerészebb változat, hiszen kétszínű fényezéssel – a tetőn kívül a motorháztető és a csomagtérfedél is fekete –, feltűnő színekben is elérhető lesz.
Az összes Crown a TNGA-K keresztmotoros padlólemezre épül fel, elöl MacPherson rugóstagos, hátul többlengőkaros független felfüggesztést használnak, és egyelőre két öntöltő hibrid hajtásról vannak információk. Alapesetben 2,5 literes szívómotort és új, nagyobb teljesítményű akkumulátort használó rendszert adnak, ami a megszokott bolygóművön keresztül hajt, ennél opciós a hátsó hajtómotoros összkerékhajtás (az USA-ban széria), a feláras rendszernél az első tengelynél 2,5 literes turbómotor és villanymotor hajt 6 fokozatú hagyományos automatikus váltón keresztül, hátul villanymotor hajt. Egyelőre utóbbiról van hivatalos teljesítményadat, miszerint az észak-amerikai piacon 340 lóerő a rendszerteljesítmény.