Nem egyszerűen terepjárós megjelenéssel látta el a legújabb óriáskombiját, a V90-esből készített Cross Country utónevű modellnél ugyanis 65 mm-rel, pontosan 218 mm-re növelték meg a hasmagasságot, amivel már a legtöbb mai szabadidő-autónál is magasabban utazik a karosszéria, és épp csak 2 centivel marad el az XC90-estől (persze mindkét autónál a légrugózásnak köszönhetően maximális pozícióról beszélünk, tudnak alacsonyabbak is lenni).

volvo4

Talán annak köszönhető ez a viszonylag nagy növekedés, hogy nem egyszerű divatautóról van szó, hanem felmérték, hogy az eddigi Volvo terepkombi-vásárlók merre és hogyan használják autóikat, és bizony arról van szó, hogy havas erdei utakon közlekednek, ahol egyszerűen szükség van erre. Ennek, mármint a tényleges terepen való használatnak köszönhető, hogy az egyébként adottnál puhább oldalfalú abroncsokat szerelnek a felnikre; a Svédországban „földutakra” jellemző, fagyökereken és sziklákon való közlekedésnél ez nagyban meghosszabbítja a gumik élettartamát.

volvo2

A hasmagasság növelésén és a karosszéria alját védő műanyag borításon kívül még az elektronikus beavatkozó rendszereket is átprogramozták annak ismeretében, hogy nem mindig jó tapadású aszfalton halad a kocsi. Egyébként a Volvo V90-es összes kényelmi és biztonsági extrafelszerelése ott van/ott lehet a V90 Cross Country fedélzetén is, tehát az első sorban masszázsülések kényeztethetik az utasokat, a választékban az egyedüli eltérést az jelenti, hogy a terepes megjelenéshez alapáron adják az összkerékhajtást is.

volvo1