Az 1957-ben megjelent Nuova 500 első különleges változata volt az 1958-ban piacra dobott Jolly Spiaggina nevű strandautó, amelyet ma már a Dolce Vita jelképének tart a Fiat gyár. Ebből az alkalomból két különleges autóval készülnek, egyfelől ott a bárki számára megvásárolható Fiat 500 Spiaggina ’58 elnevezésű limitált széria az 500C alapján, de a Garage Italia Customs is készített egy radikálisan vágott kabriót.
Az elmúlt 11 évben 30 különleges limitált szériát készítettek már az újjászületett 500-asból, és az 1958 példányban készülő Spiaggina ’58 a legjobb bizonyíték arra, hogy még mindig van tartalék a miniautóban.
Az eredeti autót kifejezetten Capri szigetére készítették a turistákat fuvarozó taxinak, A Ghia tervezte és kivitelezte az alaposan átalakított karosszériát, az újnál leginkább a színválasztással játszanak; igaz, az eredetitől eltérően nem kétszeres a vételár. A karosszéria külsejét borító Volare Blue szín a belső térben is megjelenik, amely mellett a vajszín még a meghatározó, és természetesen nem spóroltak a különleges szériára utaló jelvényekkel sem. Az 1,2 szívó (69 LE) vagy a 0,9-es turbómotorral (85 LE) lehet választani a Spiaggina ’58-ast.
A Garage Italia tuningcég a Pininfarina stúdió segítségével készítette el a saját autóját, a Spiaggina by Garage Italie nevű alkotásnál már alaposan hozzányúltak a karosszériához. Levágták az oldalsó tetőíveket, a karosszéria merevségéről az ülések mögött elhelyezett bukókeret gondoskodik, a szélvédő helyére apró légterelő került. Hátsó ülések helyett fapadlós platót találunk hátul, a rakfelületet a hátsó ajtó lenyitásával lehet növelni.
A Garage Italia Customs egyébként nem zárkózik el attól, hogy tehetős megrendelőnek elkészítse az autó közúton is használható változatát, igaz, annál megtartanák a gyári szélvédőt és annak keretét, de a tetőíveket arról is levágják. Vételár tekintetében nem tudnak mit mondani, hiszen az függ a megrendelő egyedi kéréseitől is.