Meghívott újságírók már vezethették az új Renault Clio prototípusát 200 kilométerrel a sarkkörtől északra, Svédországban. Természetesen mindent eltakaró álcázással gondoskodtak a gyári emberek arról, hogy semmi fontos ne szivárogjon ki az újdonságról, beleértve a belső teret is.
Két motorral indul az új generáció forgalmazása, egy, a mérnökök elmondása szerint új fejlesztésű 1,5 literes dCi 75 és 90 lóerővel, illetve 0,9 literes, háromhengeres benzines turbómotor 90 lóerővel. Utóbbinak állítólag 4,1 l/100 km lesz a szabványos fogyasztása. Ez a szűk kínálat arra utal, a szokásokhoz híven továbbra is gyártásban marad az előző generáció egy ideig. A mostaninál elegánsabb, modernebb lesz a belső kialakítás, a Peugeot 207-208-hoz hasonló stílusváltásra lehet számítani.
Az alapján, ami látszott, okostelefon-szerű középkonzolt mondanak a tesztelők. A műszeregység a Mégane-hoz hasonlóan analóg-digitális órákat használ, a csúcs-felszereltségen krómozott betéttel. Valószínűleg még a Párizsi Autószalon előtt megismerhetjük majd a következő Renault Clio-t mindenféle álca nélkül.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!