Ha elölről nézzük, nem is látszik a változás, hátulról is csak az árulkodik a generációváltásról, hogy eltűntek a kerek lámpák. A valóságban azonban egy teljesen új arányokkal rendelkező karosszériát szemlélünk az új Volkswagen Beetle esetén.
A karosszéria hossza 4278 mm-re növekedett (+ 15 cm), a szélesség immár 1808 mm (+8 cm), a magasság 1486 mm (-1,2 cm), a tengelytávolság 2537 mm. Ehhez hozzájön még a korábbinál hosszabb motorháztető, a meredekebb szögben álló szélvédő és az immár alapfelszerelésnek számító hátsó spoiler. Elölről a legkönnyebben a fényszórókban elhelyezett, karom-szerű LED-sor segítségével lehet felismerni a generációváltás.
Az új Bogárra a korábbinál több pénzt lehet elkölteni az új extrák segítségével, amelyek között bi-xenon fényszórót, üveg panorámatetőt, vagy akár 19 colos felniket is találunk, nem is beszélve a Fender cég által kifejezetten az autóhoz kifejlesztett hifiről. Az utastérben egyébként első pillantásra fel lehet ismerni a legújabb Beetle-t, a váza ugyan eltűnt, de a műszerfal sokkal stílusosabb a korábbinál, és jobban hasonlít az eredeti Bogár műszerfalára.
Műszakilag nincs meglepetés, a kompakt padlólemez összes motorját belerakják a motortérbe. Európában a sort az 1.2 TSI nyitja 105 lóerővel, van turbós-kompresszoros 1.4 TSI 160 lóerővel, valamint kétliteres TSI 200 lóerővel. Két dízel van, az 1.6 TDI 105 lóerős, a 2.0 TDI 140 lóerős. Az Egyesült Államokban a kétliteres dízelen kívül a kétliteres TSI lesz elérhető, illetve alapmotorként a 2,5 literes, soros öthengeres szívómotor (170 LE) szerepel majd, Kínában az európai benzinesek közül lehet majd választani.