A Kia Rio alapjában véve eddig se volt rossz kisautó, csak valahogy nem illett a márka kínálatába. Ezen változtatnak a modellváltással, ráadásul majdnem akkorára nő az autó, mint egy Volkswagen Golf.
A karosszéria hossza ugyan csak 4,04 méter, de a tengelytávolság 2570 mm, ami egészen pontosan akkora, mint a német kompaktautó esetén. Ezen kívül az autó széltében 25 mm-ert gyarapodott, magassága 15 mm-rel csökkent az elődhöz képest. A csomagtartó van akkora, mint amit a manapság divatos, óriás-kisautóktól elvárunk: alaphelyzetben 292 liter. De nem a méretek jelentik az új Kia Rio legnagyobb újdonságát, hanem a motorkínálat.
Ebben az autóban tökéletes helye lesz az eredetileg a Picanto számára készített, de onnan a magas költségek miatt kikopó, 1,1 literes turbódízel. Ez a 70 lóerős háromhengeres a manapság megszokott fogyasztáscsökkentő megoldásokkal mindössze 85 g/km-es CO2-kibocsájtással rendelkezik majd, ami magyarul azt jelenti, hogy fogyasztása alulmúlja még a Volkswagen Polo Bluemotiont is, ami a hivatalos szervek szerint megelégszik 3,3 liter gázolajjal 100 km-en.
A Kia egész pályás letámadásának részeként nem ez lesz az egyedüli új motor, 2012-ben, a háromajtós karosszériával együtt debütál majd az új fejlesztésű, 1,2 literes, négyhengeres benzines turbómotor, amivel igen fürge lesz majd a kisautó annak ellenére, hogy immár az alsó-középkategória ajtaján kopogtat.