Hét év után váltja le az Audi kompakt szabadidő-autóját, a Q3-as második generációja pedig a győri üzem új húzómodellje. A mindig is rétegmodellnek számító TT sportkocsi most olyan társat kap, amely a piac egyik legnagyobb kategóriájában szerepel – nem csoda, hogy magát a gyárat is kibővítették.
Azt nem tudjuk még, hogyan néz ki az Audi Q3-as alapváltozata, hiszen az első sajtófotókon és videón az egyébként feláras S Line megjelenési csomaggal rendelkező változatot látjuk. Azt azonban kijelenthetjük, hogy mindenképpen sportosabb a megjelenés azáltal, hogy kevésbé „orrnehéz” a forma, azaz rövidebb az első túlnyúlás; a karosszéria 4484 mm hosszú, a tengelytávolság 2680 mm, a szélesség 1856 mm és 1616 mm a magasság. Alaphelyzetben 17 colosak a felnik, felár ellenében 20 colosak is kérhetőek – utóbbiak láthatóak a fényképeken és videón. Azért ezt, mármint az S Line megjelenési csomagos, 20 colos felnivel szerelt változattal ismerhetjük meg az új szabadidő-autót, mert a novemberi piaci bevezetéskor egy ilyen limitált szériával kedveskednek a vásárlóknak.
A ránézésre nagynak tűnő autótól nem kell megijedni, alacsonyabbra vették a küszöböt, az ülések 3 centivel kerültek lejjebb, az eddiginél könnyebb beszállást ígérnek a mérnökök. A kezelőszervek magasabbra kerültek, a kormányoszlop laposabb szögben áll (23,5°helyett 28°), sokkal inkább az autó részének érzi magát majd a vezető. A minőségérzet az Audi új modelljeihez hasonlóan kifogástalan, a Q3-asnál annyi az újdonság, hogy a műszerfalra lehet Alcantara-díszt kérni, ami aztán az ajtókárpiton is megjelenik. A második sorban 15 centis sínen tologatható üléssel és állítható támlákkal kényeztet az autó, a csomagtér alaphelyzetben 530-675 literes, támladöntést követően 1525 liter a raktér. Ez 70 literrel nagyobb a korábbinál, és pontosan akkora, mint az egy számmal nagyobb Q5 esetén.
Alapfelszerelésként adják a digitális műszeregységet, alaphelyzetben 10,25 colos darabot, a széria MMI Radio-hoz még nem jár központi érintőképernyő. Az MMI Radio plus-ra kell befizetni a 8,8 colos képátlójú érintőképernyőhöz, itt felárat kell fizetni a navigációt is megjeleníteni képes, 12,3 colos digitális műszeregységért, ami az MMI Navigation Plus-nál széria, utóbbi esetben 10,1 colos képátlójú a központi érintőképernyő. Javított hangfelismerést ígér a gyár, azonban ez a funkció magyar nyelven továbbra sem elérhető, a gyári navigáció a korábbi útvonalakat és az aktuális forgalmi helyzetet figyelembe véve tervez a Here térképszolgáltató szervereinek segítségével. Természetesen mindenféle kütyütöltési lehetőség a fedélzeten van/lehet, akár USB C-csatlakozó is, az Android Auto és Apple CarPlay csatlakoztatás vezetékmentes.
Ahogy eddig, úgy a jövőben is acélrugókat használ a Q3-as, elöl marad a MacPherson rugóstag, hátul négylengőkaros független felfüggesztést adnak, feláras az elektronikus vezérlésű lengéscsillapítás. Az Audi drive select csomagban hat üzemmód (auto, comfort, dynamic, offroad, efficiency und individual) közül lehet választani, ezek a rugózás mellett a gázpedál-karakterisztikára, az elektromos kormányszervora és az S Tronic váltó működésére is hatással vannak. Természetesen rengeteg vezetési segéd van az autóhoz, széria az Audi pre-sense gyalogos/kerékpáros felismerős vészféksegéd, a 60 km/h-s tempó felett aktív kormányzással dolgozó sávtartó, extraként kérhető a parkolósegéd és az Audi Q3-ast részben önvezető funkcióval felruházó rendszer (távolságtartó tempomat, torlódássegéd és sávtartó rendszer kombinációja.
A motorkínálat kezdetben két benzines- és egy dízelmotort jelent, a 35 TFSI alapmotor 1,5 literes 150 LE/250 Nm teljesítményű, a 2,0 literes blokk 40 TFSI-ként 190 LE/320 Nm, 45 TFSI-ként 230 LE/350 Nm teljesítményű. Utóbbinál alapfelszerelés a quattro összkerékhajtás, az alapmotor csak elsőkerékhajtással rendelkezik, és hengerlekapcsolással spórol. A 2,0 literes dízel egyedül 35 TDI-ként, 150 LE/340 Nm teljesítménnyel kérhető. A termelés felfutásával párhuzamosan tesznek elérhetővé új hajtáslánc-kombinációkat (dupla kuplungos S tronic váltó), új teljesítményszinteket (dízel 190 és 240 lóerővel), illetve S Q3 és RS Q3 (400 LE) is lesz majd, utóbbiakra még sokat kell várni.
Az alapváltozat mellett „Audi design selection” és „S Line” kialakítással lehet választani a Q3-ast az év végi piaci bevezetéskor, előbbinél a kényeztetés (akár 30 színű hangulatvilágítás), utóbbinál a sportos külső-belső megjelenés van előtérben. A piaci bevezetésre készített limitált széria narancs vagy Chronos-szürke fényezést, feketére fényezett karikákat és modellnevet kap, Matrix-LED fényszórókat, kontrasztos varrású sportüléseket, Alcanatara-betéteket, 20 colos felniket és sportfutóművet. A vételárakat még nem árulták el, de biztosak lehetünk abban, hogy nem lesz olcsóbb az új Audi Q3-as.