Nem a Hyundai az első, aki önhordó karosszériás fél tonnás terhelhetőségű pickupot dob piacra, egy időben a Subaru is kínált ilyet Baja néven, a Honda már 2005 óta árulja a Ridgeline típusát, utóbbi mellé érkezik most a Santa Cruz, amely látványos megjelenésével próbálja megszólítani a fiatal vásárlókat.
Ugyanarra a padlólemezre építették fel a duplafülkés pickupot, mint amit a Tucson is használ, a műszerfalat például változtatások nélkül veszik át a szabadidő-autóból, a haszonjárműnél kicsit sarkosabb a forma, de itt is meghatározó például a hűtőrácsba rejtett LED-es menetfény. A karosszéria hossza 4971 mm, szélessége 1905 mm, magassága 1694 mm és ehhez 3005 mm-es tengelytávolság tartozik; az alvázas pickupoknál jobb kezelhetőséget ígérnek, a fordulókör átmérője padkák között 12,2 méter.
Mivel az ügyfeleknek fontos a nyitott raktér, nagy figyelmet fordítottak rá a fejlesztők, igaz, a kialakítása furcsa, felfelé szűkül – a padlón 132 centiméter a platóhossz, a peremnél már csak 123 cm. A padlóban egy fedeles rekeszt rejtettek el, zárható platóborítás is elérhető, és számos rakományrögzítést megkönnyítő kiegészítőt kínálnak.
Keresztben beépített 2,5 literes négyhengerest kap a Hyundai Santa Cruz, az alapmodellben szívómotorként 190+ lóerő és 244+ Nm nyomatékkal, felár ellenében turbófeltöltővel és 275+ lóerővel és 420+ Nm nyomatékkal. Amíg előbbihez nyolcfokozatú, hagyományos automatikus váltót párosítanak, utóbbihoz nyolcfokozatú duplakplungos váltó jár, az HTRAC összkerékhajtás mindkettőnél feláras. A sorozatgyártás júniusban indul a dél-koreai márka Alabama állambeli Montgomery városában lévő üzemében, és még a nyáron megérkezik mind a 820 USA-beli kereskedésbe.