Mivel a vásárlók szabadidő-autókra vágynak, a Volkswagen villanyautók terén is utóbbiaknak próbálnak kedveskedni egy újabb ajánlattal. A B oszlopig bezárólag már ismerhetjük az újdonságot, csak utána van némi eltérés az ID.5 esetén azzal, hogy hamarabb fordul lefelé a tetővonal, így a hátsó szélvédő is laposabb szögben áll.
Meglepő módon az ID.5 csomagtere alaphelyzetben még tágasabb is annál, amit az ID.4 nyújt, hiszen magasabban van a kalaptartó, így alatta 543 helyett 549 literes tér várja a poggyászt, támladöntés után változik a helyzet, hiszen nem olyan dobozforma a tér, aminek a térfogata 1575 helyett „csak” 1561 liter – igaz, ez a különbség elhanyagolható.
A Volkswagen ID.5-öst csak a 77 kWh kapacitású akkumulátorral adják, így az alapváltozata is legalább 174 lóerős hajtómotort kap a hátsó tengelyre, ehelyett lehet kérni 204 lóerős hajtómotort, és már kezdettől fogva elérhető lesz a kétmotoros, összkerékhajtású, 299 lóerő rendszerteljesítményű GTX változat. Ez a legfürgébb (0-100 km/óra 6,3 másodperc), de a legkisebb hatótávolságú is (480 km).