Huszonöt évvel ezelőtt dobta piacra az Audi az első, turbófeltöltős, közvetlen befecskendezésű motorját, vagy ahogy az angol turbo direct injection szavak kezdőbetűiből összerakták, a TDI-t. Valamiért csak dízelmotorokon használják ezt az elnevezést, pedig ma már az összes benzinmotorjuk is ilyen. A lényeg a lényeg, limitált modellel ünneplik a jeles évfordulót.
A nemrég felfrissített óriáskupét vették alapul, az Audi A7 Sportback 3.0 TDI competition elnevezésű autóhoz egy kicsit átfésülték a 3,0 literes V6-os biturbó motort. Az eredmény 7 lóerővel nagyobb alap-teljesítmény, ami padlógázas gyorsításkor rövid ideig további 20 lóerővel (túltöltés-funkció) egészül ki, ami összesen 347 lóerős teljesítményt jelent – a maximális nyomaték változatlanul 650 Nm 1400-2800/perc között.
A nyolcfokozatú automatikus váltóval párosított competition-dízel 5,1 másodperc alatt gyorsítja 100-ra az A7-est, ami 1 tizedes javulás a normál biturbóhoz képest, a szabványos átlagfogyasztás változatlanul 6,1 l/100 km. A megjelenést az S line sportcsomaggal, 20 mm-rel csökkentett szabadmagassággal, fényes feketére fényezett hűtőráccsal, külső tükrökkel, ablakkerettel és hátsó lökhárítóbetéttel dobják fel, no meg az 5 duplaküllős, 20 colos felnikkel. Az utasteret is S line sportcsomaggal dobják fel. Németországban augusztustól rendelhető az Audi A7 Sportback 3.0 TDI competition, az első példányokat az ősszel vehetik birtokba vásárlóik.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!