Természetesen a Citroën se hagyja ki a hazai pálya nyújtotta lehetőséget, és a Párizsi Szalon látogatóinak prezentálja az új C4 Cactus alapján készített különösen takarékos változatot. A lemezek alatt tulajdonképpen a pár nappal ezelőtt bemutatott Peugeot 208 HYbridAir 2L technikája lapul, amelyet itt megfejeltek némi extra aerodinamikai csomaggal.
Ahogy a Peugeot 208-asnál, úgy jelen esetben is teljesen eltérő a karosszériastruktúra, amelyben nagyszilárdságú acélt, szénszálerősítésű műanyagot és alumíniumot használtak. Szupervékony a szélvédőüveg, a többi ablakot pedig műanyagból készítették. Az eredmény az egyébként is alacsony saját tömeg további csökkentése, a hibrid hajtással súlyosbított C4 Cactus Airflow 2L mindössze 865 kg-ot nyom.
Ezt megfejelték aktív aerodinamikai csomaggal, teljesen burkolt padlóval, jelentősen csökkentett hasmagassággal, és meglehetősen egyedi méretű, 195/55 R19-es abroncsokkal. Mindezek mellett megszabadultak a külső tükröktől, lejjebb húzták a lökhárítókat és a küszöbborítást. Ezen változtatások 20 százalékkal csökkentik a légellenállást.
A motortérben az 1,2 literes, 82 lóerős háromhengeres benzinmotor dolgozik, amelynek munkáját sűrített levegő segíti, amelyet a csomagtér padlója alá rejtett nagynyomású tartályok tárolnak. Ez a megoldás csak rövid ideig képes segíteni a belső égésű motor munkáját, de városi forgalomban így is jelentősen tudja csökkenteni a szabványos átlagot, országúti tempónál az alacsony légellenállás segít, így nem csoda, hogy mindössze 2 l/100 km a Citroën C4 Cactus Airflow 2L fogyasztása.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!