A BMW-Toyota együttműködés első ütemében a japánok dízeleket kaptak a németektől, ezeket épp most dobják ki az európai modellekből, szóval itt az ideje a második fázisnak, a közösen kifejlesztett sportkocsi piacra dobásának. Korábban már láthattuk az új Z4-es sorozatközeli változatát, a Toyota most leplezte le a hasonló célt szolgáló GR Supra Racing tanulmányát.
Nem véletlen, hogy most mutatták meg az új Supra előzetesét, a nevet először 1978-ban használták a hathengeres motorral szerelt Celica esetén, később pedig önálló sportkocsivá tették azt, ami 16 évvel ezelőtt búcsúzott. Az autónak és a könnyen tuningolható soros hathengeres motorjának is sok rajongója van, akiknek nem akar csalódást okozni a Toyota.
A fejlesztést irányító Tada Tetsuya a Genfi Autószalonon elmondta, hogy a hosszú orrban soros hathengeres erőforrás kap helyet, amelyet könnyen lehet majd tuningolni, és hogy nem lesz kézi kapcsolású váltó az autóhoz. Minden bizonnyal a BMW szállítja a technikát, de nem tudjuk, hogy melyik 3,0 literes blokk – eltérő a hétköznapi autókban és az M3/M4-es típusban alkalmazott erőforrás –, illetve ebből kifolyólag melyik váltó (a ZF 8 fokozatú automatája, vagy a bajorok saját 7 fokozatú dupla kuplungos váltója) jut szerephez a japán autóban.
Maga a tanulmány egyébként alaposan át lett alakítva, a fő váz kivételével karbonból készülnek a karosszériaelemek, a felfüggesztést kicserélték, központi anyás BBS felniket használnak Michelin abroncsokkal, Brembo Racing fékrendszer lassít. Az utastérben az OMP Racing felszereléseit használták, a bukókeret és a benzintartály is megfelel az FIA előírásoknak, és természetesen tűzoltórendszer is van.
Még nem tudjuk, mikor kerül majd a kereskedésekbe az új Toyota Supra, de azt már most elárulták, hogy 2018 áprilisában lesz elérhető az a frissítés a Gran Turismo Sport nevű szimulátorhoz, amelyben benne lesz a GR Supra Racing tanulmány, tehát az érdeklődők-rajongók nemsokára már a volán mögé ülhetnek majd.