Ugyanarra a padlólemezre építették fel a Ford Maverick önhordó karosszériás, duplafülkés pickupot, amit a Kuga és a Bronco Sport szabadidő-autó is használ, de azoktól eltérően itt most a praktikum volt a fő szempont. Például nem egyszerűen csak hozzácsaptak egy nyitott rakfelületet a karosszériához, de komolyan elgondoltak azon, mire lehet szüksége a vásárlónak, és ennek megfelelően készítették el a Flexbed fantázianevű rakteret.
Elektromos csatlakozásokat (110 V) is találunk itt, amivel például kéziszerszámokat vagy tévét lehet működtetni, az igazi újdonságot a házilag elkészíthető rakományrendszerező jelenti. A Ford nem kényszeríti rá az ügyfelet, hogy a gyár által kifejlesztett és csak ehhez az autóhoz használható megoldást vegye meg, helyette olyan rögzítési lehetőségeket alakítottak ki az oldalfalban, ahová szabvány faáruból méretre szabott lécek behelyezésével lehet vízszintesen vagy függőlegesen tagolni a rakteret. Például elég egy keresztléc ahhoz, hogy a raktér oldalához állítva lehessen kerékpárt szállítani, ilyenkor nem csak az első villa megy a deszka és a fülke hátfala közé, de rögtön a kiszerelt kerék is elfér itt. A rakodómagasság 76,5 cm, a plató hossza pedig 138 cm.
Azt a meglepő döntést hozták a Fordnál, hogy az alapváltozatot (19 995 dolláros indulóár) a 2,5 literes benzinmotort használó öntöltő hibrid hajtással adják, a 191 lóerős rendszerteljesítményű modell csak elsőkerékhajtással választható. Opcióként a 2,0 literes turbómotort adják 250 lóerővel és nyolcfokozatú automatikus váltóval, itt felár ellenében kérhető összkerékhajtás. A Ford fontosnak tartja, hogy a 3076 mm-es tengelytávolság és 507 cm-es teljes hossz ellenére a Maverick fordulókörének átmérője mindössze 12,2 méter.