Meglehetősen kényes helyzetben vannak a külföldi autógyártók Oroszországban, ahol egymás után függesztik fel a tevékenységüket, legyen szó értékesítésről vagy gyártásról, a helyzet különlegességét jól jelzi, hogy hivatalos sajtóközleményt még sehol nem adtak ki erről. A gyárak leállását nem csak politikai okok indokolják, van néhány olyan nagy beszállító, aki ukrán üzemből látta el ügyfeleit, és jelenleg nem tud szállítani. A gyártók számára az is megkönnyíti az orosz gyártás leállítását, hogy ezzel átirányíthatják az oda szánt félvezetőket más, még termelő üzemekbe. Már a Renault fennhatósága alá tartozó Lada se tudja függetleníteni magát ezen piaci folyamatok alól, csak a Niva Legend és a Niva Travel gyártását tudja folytatni jelen helyzetben, minden más autójánál külföldi beszállító alkatrészeit használja, amelyek most nem jönnek.
A járművek importjának és forgalmazásának leállítását a politikai okok miatt az is indokolja, hogy hatalmas mértékben romlik a rubel árfolyama, így aztán akár naponta módosítani kell(ene) az árlistákat, például a Lada is azonnal árat emelt, március 1-től modelltől függően 8-29%-ot (!) is eléri a drágulás mértéke, és még további áremelésre lehet számítani.