Még 2011-ben alapították a Hyperion nevű vállalkozást a hidrogén-technológia, azon belül is a tüzelőanyagcella fejlesztésére, emellett űrkutatási és közúti részlege is van a cégnek. Utóbbi már 2015-ben hírt adott egy készülő szuperautóról, majd idén januárban jelentették be, hogy a New Yorki Autószalonon leplezik le az autót – a kiállítás elmaradt, a bemutatóra pedig mostanáig kellett várni.
Több mint kétszáz mérnök közel tíz évnyi munkája van az XP-1 prototípusban, amellyel a figyelmet szeretnék felhívni a tüzelőanyagcellás technológiára, illetve pénzt is szeretnének keresni, hiszen rögtön 300 példányt akarnak értékesíteni. A pontos részletek még nem ismertek, de ez elmondható magáról az autóról is. Például azt állítják, hogy gombnyomásra elsötétíthető üvegkupola alatti belső térben 98 col (2,49 méter) képátlójú képernyőt helyeznek el.
Titániummal megerősített karbonból készül a váz és a karosszéria, a hátsó diffúzor kevlárból, alumínium a felfüggesztés, hidraulikusan állítható hasmagassággal. Mindössze 1032 kg-os saját tömeget ígérnek, azáltal, hogy nehéz lítium-ion akkumulátorok helyett kondenzátort használnak energiatárolásra, a hidrogéntartályokat is karbonból készítik. A kocsi oldalán elhelyezett jellegzetes formájú légterelők nagy sebességű kanyarodásnál stabilizálják a légáramlást, ezen felül napelemeknek is helyet adnak. Elöl 20, hátul 21 colos felniket használnak, a karbon-kerámia féktárcsák elöl 18, hátul 17 col átmérőjűek.
A hajtásról egyelőre annyit mondanak, hogy egy hidrogén-töltettel több mint 1600 km hatótávolság realizálható, több villanymotor is van, amelyek háromfokozatú váltón keresztül hajtják mind a négy kereket. A 0-96 km/óra gyorsulás kevesebb mint 2,2 másodpercig tart, a csúcssebesség meghaladja a 356 km/órát. A Hyperion elnök-vezérigazgatója, Angelo Kafantaris azt ígéri, a két év múlva megvásárolható XP-1-es az utolsó csavarig megegyezik a most bemutatott prototípussal, és hogy a 300 darabos széria minden egyes tagját messzemenően a vásárló igényei szerint alakítják majd ki. A vételárról csak annyit mondanak, hogy az megfelel a hasonló tudású szuperautóknak.