A legolcsóbb Renault a Kwid a maga 259 968 rúpiás, azaz 1,085 milli Ft-os árával, és noha méretben nagyon közel van az európai Twingo-hoz, ahhoz semmi köze nincs műszakilag, hiszen az orrában dolgozik a háromhengeres motorja, ami az első kerekeket hajtja. Egészen mostanáig 0,8 literes volt az egyedüli erőforrás, hamarosan érkezik majd az 1,0 literes blokk, és amit ez bekövetkezik, csak ez utóbbihoz lesz választható a robotváltó.
Szóval alapvetően minimálautóról van szó, amelynek célja, hogy különösebb érzelmek keltése nélkül elfuvarozza az embert és családját A-ból B-be. Azonban hamarosan India után Dél-Amerikában is elkezdik majd gyártani a csöppséget, és abban is reménykedhetünk, hogy Dacia márkajelzéssel akár hozzánk is eljut majd. Szóval nemsokára világautó lesz a Kwid, és ebben a szerepkörben már van hely különlegesebb modelleknek is, rögtön kétfélét is tanulmányoztak az Új Delhi Autószalonon.
A Climber, azaz mászó nevű változat a szabadidő-autós körítésű, emelt hasmagassággal, jelentős méretű, de nem körbefutó fényezetlen fekete védőpanelekkel. A Flame Orange fényezés és a fekete karosszériaelemek között Electric Blue színű elválasztást látunk, ez utóbbi szín a felnik színes küllőin is visszaköszön. Az utastérben világosszürke a műszerfal felső része, az ajtókárpiton olvasható a Climber elnevezés, és nem spóroltak a külsőhöz hasonló, de annál pár árnyalattal sötétebb narancs betétekkel sem.
A Racer a nevéhez méltó megjelenést kapott, a mini karosszérián finoman szólva is óriásinak látszanak a 18 colos felnik, megszabadultak a hátsó ülésektől, mert kellett a hely a bukókerethez, a két utas kagylóülésben foglalhat helyet, amelybe négypontos öv szorítja őket. Ebben az esetben egyébként flokkolták a műszerfal felső részét, a filcborítás nem tükrözi a napfényt (és így a versenyző szemét se zavarja), a kormány hasított bőr bevonatot kapott.
A műszaki részletekről egyik esetben se árult el semmit a Renault, így csak azt tudjuk, amit látunk: ötfokozatú, kézi kapcsolású váltója a Kwid Climber és Kwid Racer tanulmányoknak, azaz bármelyik – 0,8 literes, 53 lóerős vagy az 1,0 literes, ismeretlen teljesítményű – háromhengeres motor lehet az orrukban. Arra fizikailag nincs hely, hogy négyhengeres kerüljön a motortérbe, úgyhogy legjobb esetben is a 0,9 TCe blokk lehet a Racer orrában. Bár az apró méretek miatt azzal is jól mehet a mérges törpe.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!