Tavaly több mint negyvenezer autót gyártottak a kecskeméti Mercedes gyárban. A szalagról átlagosan kétpercenként gördülnek le a B-osztályok és a CLA-k, tegnap például a délelőtti műszaknak 238 gépkocsi volt az előirányzat. A gyártósor mellett egy kijelzőn folyamatosan látható, hogy az előírt mennyiségből mennyit sikerült teljesíteni, és mennyi a „mínusz”, azaz az elmaradás az ütemtervhez képest. Minden perc és esetleges leállás drága, hiszen a megrendelések folyamatosan érkeznek a céghez.
Mint azt Frank Klein, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary ügyvezető igazgatója tegnap, egy sajtóbejárást követő tájékoztatón kérdésünkre elmondta: Európában elsősorban a B-osztály a népszerű, ennek fő piaca főleg Németország, a csak Kecskeméten gyártott CLA-t pedig gyakorlatilag a világ minden részére szállítják. Példaként Japánt, Dél-Koreát, Ausztráliát említette Frank Klein, hozzátéve: szeptembertől az Egyesült Államokban is megjelenik a modell, és a cégvezető reményei szerint sikertörténetet fog írni. Május 6-án indult el egyébként az első szállítmány vasúton, hiszen mint tudott, a gyárnak van saját belső vasúthálózata, amely a Cegléd-Szeged vonalhoz kapcsolódik.
A Mercedes-gyár tavaly márciusi, hivatalos átadása óta eltelt időszakot értékelve Frank Klein kiemelte a kormánnyal megkötött stratégiai együttműködési szerződést, és azt, hogy decemberben elkezdett dolgozni a gyárban a 3000. helyi munkavállaló (rajtuk kívül még 300 külföldi, más Mercedes gyárakból érkezett tanácsadó van az üzemnél, főleg németek, de mint az ügyvezető megemlítette, összesen 20 nemzet képviselteti magát a cégnél).
Mint megtudtuk, a megrendelések felfutása miatt áprilisban minden szombaton folyt termelés a gyárban. Az ügyvezető kijelentette: az elszámolási időszak és munkaidőkeret, illetve a szombati műszak bizonyára szokatlan Magyarországon, de hangsúlyozta azt is: ez a rendszer bevett gyakorlat az autóiparban, és véleménye szerint bevezetése nélkülözhetetlenné vált kecskeméti gyárukban is, ha hosszú távon sikeresek akarnak maradni, és biztosítani akarják a létrehozott munkahelyeket. Frank Klein elmondta, a munkaidőkeret nagy rugalmasságot ad a termelésben, és a szombati napokon felgyűlt többletmunkaórákból levonhatóak azok a munkaórák, amikor a kevesebb megrendelés miatt nincs gyártás minden hétköznap. Így biztosított, hogy a dolgozók akkor is megkapják az alapfizetésüket, amikor kevesebb a munka.
Megkérdeztük Frank Kleint arról is, bővítik-e az autógyárat, lesz-e második ütem? Az ügyvezető elmondta: jelenleg a B-osztály és a CLA gyártására koncentrálnak, „nincsenek konkrét tervek a bővítésre, erről még nem született döntés”. Ugyanakkor jelezte, minden lehetőség adott a fejlesztésre, hiszen a Daimler által megvásárolt 441 hektárból csak 160 van bekerítve, beépítve pedig összesen 30 hektár.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!