A mára legendásnak számító klasszikus autók a legjobb bizonyítékok arra, hogy az olasz karosszériába csomagolt amerikai V8-as kombinációval nem lehet hibázni. Ennek megfelelően a Puritalia 427-es elnevezésű roadster is sikerre van ítélve.
A félreértések elkerülése végett az olasz Puritalia műhely legújabb alkotásának nevet adó Ford 427 köbinches (7,0 liter) V8-asának semmi köze nincs az autóhoz. A lendületes vonalvezetéssel megáldott roadster orrában a detroiti cég egyik legújabb, 5,0 literes lökettérfogatú V8-as erőforrása dolgozik. Alaphelyzetben a gyárinak megfelelő kivitelben, 445 lóerős szívómotorként, felár ellenében utólagos kompresszor is kérhető, ekkor már 605 lóerőt tud.
Egyedi alumínium térvázra építik fel az üvegszálas és szénszálas műanyagból készített karosszériát, a formánál a hatvanas éveket próbálták felidézni, de legkésőbb a modern lámpák láttán egyértelmű lesz, hogy új autóval van dolgunk. Körben kettős keresztlengőkaros felfüggesztések dolgoznak, a Brembo szállítja a fékrendszert, a váltó 6 fokozatú, kézi kapcsolású, és persze az önzáró differenciálmű is alapfelszerelés.
Arról nincs hír, mikor indul majd a Puritalia 427-es forgalmazása, vagy hogy mennyi pénzt kell majd fizetni érte, de a nápolyi cég kezdettől fogva a megrendelő igényeinek/méretének megfelelően alakítja ki a járművet, úgyhogy biztosan nem lesz olcsó a mulatság.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!