A 2019-es esztendőben az új személy- és kishaszongépjármű eladások 15,5% százalékkal növekedtek Magyarországon, és túlszárnyalták a 184 ezres össz. darabszámot. A Ford 2019-ben 18 százalékos eladásnövekedésével húzta fel a piac eredményeit. A márka a második helyen zárt az összesített eladásokat tekintve 23327 eladott személy- és haszongépjárművel.
A hazai legnagyobb szegmens, a piac 37,6 százalékát kitevő SUV kategória előkelő 2. helyén a Ford áll mely szegmensben a kifutó Kuga az Ecosporttal és nagy méretű Edge modellekkel kiegészülve 5344 darabbal 9 százalékot tudhat magáénak. A felső-közép kategóriában versenyző Mondeo értékesítései majd 13 százalékkal növekedtek a várva várt Mondeo Hybrid kombinak köszönhetően. 2019 második féléve érezhető fellendülést hozott az MPV szegmensben is, részben a Nagycsaládos 7 üléses progarmnak köszönhetően. A szegmensben az értékesítés 64 százalékkal nőtt és összesen 1425 Ford S-Max, Galaxy, Tourneo Connect és C-Max talált gazdára. A 7 üléses kampány legnépszerűbb modellje a Fordnál a S-Max és a Tourneo Custom kisbusz lett, az előbbi 109 százalékkal, (322 db) utóbbi 119 százalékkal 1720 darabbal szárnyalva túl a 2018-as értékesítési darabszámokat.
A Ford a kishaszonjármű szegmensben 7599 eladott kishaszongépjárművel lett piacvezető, amely a kishaszonjármű piac 29 százalékát jelenti, tehát elmondható, hogy tavaly közel minden harmadik újonnan forgalomba helyezett haszonjármű Ford volt. 2019-ben a Ford a pick-up szegmensben ismét domináns első helyett szerzett 2653 darabbal, közel 45 százalékos piaci részesedéssel. 2778 darab Ford Transit és 1084 Transit Custom eladásával a Ford vezeti az ún. kishaszonjármű (Small CV) szegmenset is.
A Ford a sajtótájékoztatón bejelentette, hogy 2020 januárjától új ügyvezető igazgató veszi át Ford Magyarország irányítását Szamosi Viktortól, aki az un. Ford Európai Direkt piacok (CEE Régió) operatív igazgatójaként folytatja pályáját. Szabó Attila személyében az új ügyvezető igazgató a magyar mellett a cseh piacért is felelős regionális ügyvezető lesz. Szabó Attila korábban a Ford román leányvállalatát vezette sikeresen, ezt megelőzően a Ford szentendrei székhelyű európai árazási központjának managere volt, ahol a Szentendrén működő regionális irodában európai árszabási managerként a szervezet egyik legnagyobb létszámú, Európa összes piacát kiszolgáló árazási csapatát irányította.
“Örömmel várom ezt az új kihívást, és hogy végre ismét a magyar piacon kamatoztathassam az évek során megszerzett tapasztalataimat. Idén kihívásokkal teli év előtt állunk, december 26-án indított új kommunikációs kampányunk, a Bring On Tomorrow pedig megmutatja, mit hoz a jövő. Ez a kampány egyértelműen jelzi, hogy milyen izgalmas időket élünk, és hogy a Ford is nagy változások előtt áll. Ezen átalakulás részeként 2020-ban egy vadonatúj termékcsaládot mutatunk be, amelyben 14 elektromos technológiájú modell szerepel. Az emberek és autóik, valamint a körülöttük lévő világ összekapcsolása ennek kulcsfontosságú részét képezi” – jelentette ki Szabó Attila, a Ford Magyarország új ügyvezető igazgatója.
Januárban érkezik az új Puma szabadidő-autó, akár 48V-os lágy-hibrid hajtással, májusra várják az új Kuga kompakt SUV-t, amely lágy-hibrid, hibrid és hálózatról tölthető hibrid hajtással (zöld rendszám) is elérhető lesz. A nyáron érkezik a hétszemélyes, 450 lóerős rendszerteljesítményű plug-in hibrid hajtással szerelt Explorer, és még az idén rendelhető lesz a Mach-e villanyautó. A haszonjárművek kategóriájában januártól jelenik meg a Ranger modellek motorterében a 3,2 literes öthengeres dízelt váltó 2,0 literes biturbó dízel, és január végétől rendelhető a hatótávnövelős elektromos hajtással szerelt Transit Custom.