Balettiskolára hasonlít az Air-Wheel Magyarország budapesti, Mester utcai bemutatóterme, az egyik oldalon a kapaszkodást megkönnyítő fakorlát húzódik, azonban fontos különbség, hogy tükör helyett vastag hungarocell borítja a falat. A benyomódásokat elnézve szükség is volt rá, hiszen itt nem csak a megszokott kétkerekű gyalogláshelyettesítő eszközökkel találkozik az ember, de vannak egykerekű gépek is.

Elektromos kis ülés: ha nem csak a gyalogláshoz, de az álláshoz is lusta valaki Elektromos kis ülés: ha nem csak a gyalogláshoz, de az álláshoz is lusta valaki

Az egykerekűekkel kezdte az Airwheel, aztán jött a kategóriateremtő Segway stílusú kétkerekű, kapaszkodós gép, aktuálisan az üléssel rendelkező egy- és kétkerekű eszköz a kínai gyártó újdonsága. Ez annyira új, hogy még az ilyen furcsa eszközök látványához szokott emberek és az azokkal Budapest belvárosában kalandozó turisták is megállnak és érdeklődnek. De miért is venne valaki Airwheel gépet Segway helyett? A kölcsönzősök azért szeretik, mert ötödannyi a bekerülési költség, ugyanannyiért lehet bérbe adni, szóval sokkal hamarabb megtérül a beruházás.

1-2 perc elég a seprűnyél kétkerekű megszokásához 1-2 perc elég a seprűnyél kétkerekű megszokásához

Természetesen az Airwheel kínálatában is van félterep (nagyobb kerék, nagyobb teljesítményű motor és akkumulátor, más abroncsminta) és teljes terepgép (robusztus felépítés, bütykös gumik) is, szóval tényleg mindennel tudnak szolgálni a szalonban, amelyet most, egy évvel az indulást követően kezdenek kinőni. Az jelenti a problémát, hogy a kínaiak folyamatos termékfejlesztésének köszönhetően egyre gyorsabbak és könnyebben a gépek, a gyorsulás és a lassulás megfelelő kontrollálásának megtanulásához pedig egyszerűen több hely kell.

A 22 km/h-s csúcssebesség indokolja a lángnyelveket A 22 km/h-s csúcssebesség indokolja a lángnyelveket

Új játékszer az Airboard nevű készülék, amely könnyen hordozható és mintegy 10 km-es hatótávolsággal bír, ezt csak és kizárólag a két láb mozgatásával lehet vezérelni. A nehézséget az jelenti, hogy noha képes 15-20 fokos lejtőn és emelkedőn is haladni, a felállás csak vízszintes felületen megy, mert függőlegesen kell terhelni a gépet felszálláskor, vagy rögtön megindul.

Már kapható a légdeszka, jövőre jön a gördeszka Már kapható a légdeszka, jövőre jön a gördeszka

Főleg, hogy a jövő év elején megérkeznek a legújabb fejlesztésű gépek, amelyeknél már olyan dolgokra is odafigyeltek a fejlesztők, mint az állítható magasságú kormány és nyereg az egykerekű üléses gépnél – a jelenlegi fix vázas úgy 1,7 méteres testmagasságig használható -, no és lesz elektromos hajtású gördeszka is.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!