Nem kevesebbet állít a Jaguar, minthogy eddigi fennállása során a most elkészített XE SV Project 8-as egy igazi közúti használatra alkalmas versenyautó, azaz ennél épp csak a szükséges minimum mértékéig szelídítették meg a bestiát.
Az egész azzal kezdődött, hogy az 5,0 literes kompresszoros V8-ast belerakták az XE nevű limuzin orrába, persze csak miután 600 lóerőre növelték a teljesítményt. A 8 fokozatú automatikus váltót megerősítették és egyben felgyorsították, az összkerékhajtás is új – a nyomatékelosztás rögzített, az erő 75 százaléka megy a hátsó tengelyre.
Tavaly augusztusban született meg az ötlet, most Goodwoodban a második működőképes prototípussal hergelik majd a közönséget/pusztítják az abroncsokat, az SVO műhely úgy számol, szeptemberre készülnek el a végső hangolással, és 2018 májusában az első vásárlók már bele is ülhetnek majd autójukba. Amiért egyébként 149 995 fontot kell majd fizetniük.
Ránézésre épp csak a kerékjáratokat szélesítették ki, valóságban a karosszéria háromnegyede teljesen új fejlesztés, csak az első ajtók és a tetőlemez csereszabatos a normál XE-vel. Például a fényszórókat és ezzel együtt az autó elejét is 14 mm-rel előrébb tolták, kellett a hely a hatalmas motornak. A hátsó sárvédőket oldalanként 55 mm-rel szélesítették ki, hogy a 305 mm széles abroncsok elférjenek. Az új aerodinamikai csomag 300 km/h-s sebességnél 122 kg leszorítóerőt termel.
Ez az első Jaguar, amelynél kerámia-kerékcsapágyakat használnak, ezek előnye, hogy 840 g-mal csökkentik a rugózatlan tömeget. Elöl 9,5×20, hátul 11×20 col méretű kovácsolt alufelniket használnak Michelin Pilot Sport Cup 2-es abroncsokkal, elöl 400 mm-es, hátul 396 mm-es átmérőjű karbon-kerámia fékek lassítanak.
Két változatban lesz megvásárolható a Jaguar XE SV Project 8-as, a normál kivitelben elöl sportüléseket, hátul kétszemélyes padot találunk, a Track változatban csak két karbon kagylóülés van négypontos övekkel, hátra bukókeret kerül és tűzoltórendszer; 12,2 kg-mal könnyebb ez a modell. Közös az Alcantarával borított műszerfal, ez a tükröződés csökkentése miatt fontos, széria az érintőképernyős fejegység, amelyen telemetriai adatokat is meg lehet jeleníteni. Mind a 300 példány egyébként balkormányos lesz, a motor megfelelő hűtésének biztosítása miatt kellett lemondani a jobbkormányos változatról.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!